וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'ייד גודי מתה והפכה את ה-BBC לצהובון"

טלי גולדשטין

24.3.2009 / 19:09

בריטים רבים התלוננו בימים האחרונים על הסיקור החדשותי הנרחב של כוכבת הריאליטי ג'ייד גודי, שמתה מסרטן. "זה התפקיד של צהובונים"

רשת ה-BBC, ערוץ הטלוויזיה הממלכתי של בריטניה, מתמודדת בימים האחרונים עם גל תגובות זועם מצד צופים, הסבורים כי הסיקור החדשותי של מות כוכבת הריאליטי ג'ייד גודי היה מוגזם. לפי דיווח ה"דיילי מייל", עורך החדשות של ה-BBC פיטר הורוקס נאלץ היום (שלישי) להגן על הדרך בה סיקרה הרשת את הסיפור לאור סדרה של תלונות מצד הציבור הבריטי.

רבים התנגדו לכך שהסיפור הפך לידיעה הראשית וסוקר בצורה כה נרחבת בערוצי הטלוויזיה ורדיו של ה-BBC. היו שטענו כי הרשת, הממומנת מכספי הציבור, אינה צריכה לדווח בכזה עומק על חייהם האישיים של סלבריטאים. ביקורת חריפה נמתחה נגד ה-BBC לאחר שהרשת העלתה את סיפור ג'ייד גודי לכותרות גם בשירות החדשות הבינלאומיות. 70 תלונות רשמיות הוגשו נגד הרשת ואתרה אף הוצף במאות טוקבקים זועמים.

לדברי הורוקס, הסיקור החדשותי היה מוצדק על רקע רמת העניין הציבורי הגבוהה בג'ייד גודי ו"הגברת המודעות לסרטן צוואר הרחם" עקב מותה. עם זה, כעס גדול עדיין שורר בקרב צופי רבים שחשבו כי על ה-BBC היה להתמקד בנושאים אחרים כגון פוליטיקה ואקטואליה. "הניחו לצהובונים כגון "הלו" ו"אוקיי" לסקר נושאים אלו וחזרו להיות רשת ציבורית המשרתת את הציבור ומסקרת נושאים חשובים", נכתב בתגובה אחת.

בתגובה אמר הורוקס כי "ג'ייד גודי הפכה לתופעה, הן מבחינת העניין שעוררה והן מבחינת ההשפעה שהיתה למוות הטרגי שלה על המודעות הציבורית. יתרה מכך, שאלנו את עצמנו האם עלינו לשים את החדשות על מותה ביום ראשון כידיעה ראשית בשל מחסור בחדשות חשובות אחרות". דובר ה-BBC הוסיף: "בדומה לרשתות אחרות, חשנו שזהו סיפור גדול שיעורר את עניין צופינו".

כוכבת הריאליטי הבריטית בת ה-27 הלכה לעולמה ביום ראשון לאחר מאבק בסרטן צוואר הרחם. החולה הסופנית כיכבה בשנת 2007 בגרסת הידוענים של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" בבריטניה. גודי בת בת ה-27, סייעת במרפאת שיניים לשעבר ואם לשני ילדים, השתתפה תחילה בגירסה המקורית של "האח הגדול" בשנת 2002 וזכתה במקום הרביעי. לאחר שמינפה את הפרסום לו זכתה, הוזמנה כעבור מספר שנים לגירסת הסלבריטיז של התוכנית. בהמשך השתתפה גם ב"האח הגדול" בטלוויזיה ההודית, ובמהלך צילומי הסדרה התבשרה שהיא חולה בסרטן צוואר הרחם.

היא אפשרה לתקשורת בבריטניה לסקר בהרחבה את ימיה האחרונים, תמורת כסף רב, בטענה שעליה להבטיח את עתיד ילדיה. התקשורת ניצלה את ההזדמנות וסיקרה באובססיביות כל פרט במאבקה במחלה הסופנית. אתמול פורסם כי הלווייתה תועבר בטלוויזיה בשידור חי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully