וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ניצח: העבודה בדרך לממשלה

24.3.2009 / 19:40

התומכים בהצטרפות לממשלת נתניהו זכו ל-173 קולות יותר מאלו שהתנגדו להסכם עם הליכוד. יחימוביץ: "מקבלת את התוצאות", פרץ: "אשקול את צעדיי"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

לאחר ספירת כל הקולות בוועידת עבודה,עולה כי התומכים בהצטרפות לממשלה בראשוץ בנימין נתניהו זכו ל-165 יותר קולות מאלו שהתנגדו לכניסה לממשלה. ח"כ עמיר פרץ, שהיה מראשי המתנגדים לכניסה לממשלה, אמר כי כי "זהו מצב חדש בפוליטיקה הישראלית. נשב נדון ונראה מה נעשה".

שלי יחימוביץ, שהתנגדה לכניסת מפלגת העבודה לממשלת נתניהו, אמרה כי היא מאוכזבת מההצבעה, אך היא מקבלת את התוצאות. "זה היה קרב קשה שניהלנו. אני מקבלת את התוצאות בצורה מוחלטת, והחל ממחר אנו מתחילים לעבוד ביחד כסיעה מגובשת".

בנאום חריף ובקול צרוד קרא יושב ראש מפלגת העבודה אהוד ברק לחברי המפלגה להצביע בעד כניסה לממשלה. נאומו של ברק נקטע מספר פעמים בקריאות מצד חברי הוועידה המתנגדים לכניסה לממשלה.

"רוב האזרחים רוצים לראות אותנו בממשלה, אנו אחראים למדינת ישראל, לשלום ולביטחון ואין לנו מדינה ספייר. נגמר זמן הדיבורים, הגיע זמן המעשים". ברק הוסיף כי "מי שחושב שיותר נכון לבנות את העבודה כגלגל חמישי באופוזיציה ולא כמשקל נגד בממשלה, לא יודע על מה הוא מדבר".

ברק התייחס גם לטענות שהועלו נגדו על "רדיפת כיסאות" ואמר כי "אני לא רודף אחר שום כיסא, עופר עיני לא רודף כיסא. הייתי שר ביטחון, שר פנים ושר חוץ, הייתי רמטכ"ל, לא חסר לי כסא".

ברק הוסיף כי "אני לא מפחד מבנימין נתניהו, ולא אהיה עלה התאנה שלו. אנו נהיה משקל נגד שיבטיח שלא תהיה ממשלת ימין צרה אלא ממשלה אמיתית שדואגת לישראל. נהיה מעורבים בהליך המדיני עם כל השכנים גם עם הפלסטינים, אנו נמשיך להוביל ונלך אל שותפות חברתית כלכלית אל שולחן מרובע שלא התקיים בשום ממשלה בישראל".

לפני נאומו של ברק נשא דברים ח"כ אופיר פינס המתנגד להסכם. פינס פנה לברק ואמר לו: "אדוני יו"ר המפלגה, אתה קיבלת מאיתנו מנדט להנהיג אותנו, אז תנהיג אותנו. לא קיבלת מנדט להשליך אותנו לפח הזבל של ההיסטוריה". פינס הוסיף כי "אני אומר לך כאן ועכשיו: בעיני איבדת את המנהיגות".

"העובדים רוצים אותנו עכשיו בממשלה"

לנאום של ברק קדמו נאומים חריפים של בכירים במפלגה. יו"ר ההסתדרות עופר עיני הביע תמיכה בהסכם ואמר כי "העובדים רוצים אותנו עכשיו בממשלה". לעומתו ח"כ שלי יחימוביץ אמרה כי "לממשלה הזאת אנחנו נכנסים כסרח עודף עם זנב מכשכש. זו הממשלה של ביבי, ליברמן, של ש"ס, לא עם קווי היסוד שלנו".

בצהרים גובש ההסכם בין העבודה והליכוד. בהסכם שגובש בין המפלגות, בין היתר בהתערבותו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, קיים מתווה חברתי-כלכלי ובראשו שיתוף פעולה של הכוחות השונים במשק: במסגרת המתווה, כל החלטה בנושאים חברתיים-כלכליים תתקבל רק לאחר שיונח בפני "פורום השולחן העגול" שיכלול נציגים מהממשלה, ההסתדרות והמעסיקים. בתוך 30 יום, תגבש הממשלה החדשה עם המעסיקים וההסתדרות תוכנית חירום כלכלית להתמודדות עם המשבר.

הטבה נוספת עליה הוחלט בין הצדדים מתייחסת לציבור הגמלאים - שיהנו מתוספת של 950 מיליון שקלים על פני שלוש שנים לקצבאותיהם. עוד התחייבו בליכוד שלא ליזום חקיקה שתביא להפחתה בשכר או בתנאי ההעסקה במגזר הציבורי, וכן להעביר ולעגן בחוזים קיבוציים את עובדי כוח האדם והעובדים בחוזים אישיים במגזר הציבורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully