וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכיר בחמאס עובר התעללות בכלא הישראלי"

אופק עיני

24.3.2009 / 15:46

בארגון מאשימים כי עבדאללה ברגותי הועבר לתא עם אסירים ישראלים שתוקפים אותו. "מתעללים בו בעקבות כשלון עסקת שליט"

"ישראל מתנכלת לעבדאללה ברגותי שכלוא בשטחה בעקבות כשלון עסקת שליט", כך טענו היום (שלישי) בחמאס. לדבריהם, ברגותי הפך למטרה לתקיפות מצד אסירים ישראלים בכלא "אשל" בבאר שבע, אליו הועבר לאחרונה.

ריאד אלאשקר, ראש מחלקת התקשורת במשרד לענייני אסירים בממשלת חמאס הבהיר כי "לאחר כשלון המו"מ בעסקת שליט, הנהלת בתי הכלא העבירה את ברגותי מהבידוד בכלא אשקלון בו היה בשנים האחרונות לבידוד בכלא אשל, וכלאה אותו עם אסירים ישראליים פליליים לאחר שהחרימה ממנו את כל חפציו האישיים ואת בגדיו, וכן לקחה את מכשירי הטלוויזיה והרדיו מחדרו".

אלאשקר הבהיר כי ברגותי נחשף באופן אישי להתנכלות מצד ישראל לאחר שהואשם בהריגתם של עשרות ישראלים בעשרות פיגועים שתיכנן, הורה על קיומם והכין מטעני חבלה עבורם.

אלאשקר הצביע על כך שזוהי אינה הפעם הראשונה בה שמים את ברגותי למטרה, וטען כי לפני כחצי שנה הותקף ברגותי לאחר שלוחמי יחידת ההשתלטות המיוחדת של שירות בתי הסוהר ,"מצדה", "פשטו על תאו בכלא אשקלון והתנפלו עליו במכות ובבעיטות ללא כל סיבה, קרעו לגזרים את חפציו האישיים ושברו את מכשירי החשמל שבבעלותו". אלאשקר הוסיף כי כתוצאה מהתקיפה, נוצר לברגותי קרע בשריר הרגל וכי הוא סבל מחבורות בכל גופו.

מוערץ כמו כוכב

עבדאללה ברגותי נחשב בכיר מהנדסי המטענים של חמאס בגדה, והמהנדס השני בחשיבותו בארגון חמאס לאורך השנים אחרי יחיא עייש. עד היום נחשב ברגותי למיתוס בקרב תומכי חמאס, אשר מהללים את שמו באתריהם השונים ומתייחסים אליו בהערצה רבה.

ברגותי זכה לאהדה הרבה ברחוב הפלסטיני בעקבות אחריות למספר פיגועים קטלניים בישראל, ביניהם הפיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים ב-2001, בו נהרגו 15 ישראלים ונפצעו למעלה ממאה, פיגוע התאבדות ברכב התופת במדרחוב בירושלים ב-2001, בו נהרגו 6 אנשים ונפצעו 150, פיגוע התאבדות בקפה "מומנט" בירושלים ב-2002 בו נהרגו 12 אזרחים ונפצעו 58, פיגוע התאבדות במועדון הביליארד "שפילד קלאב" בראשל"צ ב-2002 בו נהרגו 15 אזרחים ונפצעו 46, פיגוע התאבדות באוניברסיטה העברית בירושלים ב-2002 בו נהרגו 9 אזרחים ונפצעו 85, הפיגוע באוטובוס קו 4 ברחוב אלנבי בת"א בספטמבר 2002 בו נהרגו 6 אזרחים ונפצעו 84.

למרות שם המשפחה המשותף, לעבדאללה ברגותי ולמרואן ברגותי אין קרבת משפחה ניכרת, אולם יש להם עבר משותף. ברגותי נולד בכווית והינו בעל אזרחות ירדנית. את השכלתו בהנדסה רכש בדרום-קוריאה, וכך גם הפך למומחה בהכנת מטעני חבלה. בשנת 1999 נכנס לגדה המערבית בסיוע החמאס כשהיה מצויד באשרת כניסה לביקור משפחתו בבית רימא שליד ראמאללה. עד מהרה הפך ברגותי לכוח מוביל בזרוע הצבאית של חמאס, ולמהנדס הבכיר של התנועה, בהתחלה באזור רמאללה ולאחר מכן בגדה כולה. לאחר הפיגוע במסעדת "סבארו" נעצר ברגותי על-ידי הרשות הפלסטינית אולם שוחרר כעבור זמן קצר. עם שחרורו, מצא מחסה אצל מרואן ברגותי, אז ראש התנזים בגדה, ושהה אצלו כחודש. המחסה שהעניק מרואן לעבדאללה מנע את מעצרו של האחרון על-ידי הרשות. לאחר מכן ירד ברגותי שוב למחתרת, והמשיך בפעולתו של הכנת חומרי נפץ, חגורות נפץ ומטענים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully