וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הבטיח לברק תוספת לדמי האבטלה

פנחס וולף

24.3.2009 / 12:23

ההסכם הקואליציוני שגובש הבוקר בין הליכוד והעבודה מתהדר בבשורות כלכליות - מקצבאות זקנה, עד חל"ת על חשבון המדינה

העשן הלבן שיצא לפני הצהרים מחדר המשא ומתן של העבודה והליכוד מעלה איתו גם כמה בשורות כלכליות-חברתיות מעניינות שיובאו בעוד כמה שעות לאישור ועידת מפלגת העבודה.

בהסכם שגובש בין המפלגות, בין היתר בהתערבותו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, קיים מתווה חברתי-כלכלי ובראשו שיתוף פעולה של הכוחות השונים במשק: במסגרת המתווה, כל החלטה בנושאים חברתיים-כלכליים תתקבל רק לאחר שיונח בפני "פורום השולחן העגול" שיכלול נציגים מהממשלה, ההסתדרות והמעסיקים. בתוך 30 יום, תגבש הממשלה החדשה עם המעסיקים וההסתדרות תוכנית חירום כלכלית להתמודדות עם המשבר.

כחלק מהמאבק באובדן מקומות עבודה כתוצאה מהמשבר - הוחלט על הארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה ב-30 ימים נוספים, עד לרמה של 205 ימים, עד שנת 2011. בנוסף, יוקמו במהלך תקופה זו מרכזי מחקר ופיתוח בעידוד הממשלה במטרה לייצר מקומות עבודה בתחום ההיי-טק שנפגע באופן קשה מהמשבר האחרון. כמו כן, הוחלט על תוספת של 100 מליון שקלים לתקציב ההכשרה המקצועית.

על מנת לנסות ולעצור את גל הפיטורים - תאפשר המדינה למעסיקים שנקלעו למשבר להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום (חל"ת) לפרק זמן מוגבל של כמה חודשים כאשר במהלך התקופה יזכו העובדים לתשלום של 70% משכרם ע"י המוסד לביטוח לאומי וזכויותיהן הסוציאליות יישמרו. זאת על מנת לאפשר למפעלים שנקלעו לקשיים "אורך נשימה" בתקופת המשבר מבלי לנקוט בצעד של פיטורים נרחבים.

תוספת לקצבאות הזיקנה

הטבה נוספת עליה הוחלט בין הצדדים מתייחסת לציבור הגמלאים - אשר יהנו מתוספת של 950 מליון שקלים על פני שלוש שנים לקצבאותיהם.

עוד התחייבו בליכוד שלא ליזום חקיקה שתביא להפחתה בשכר או בתנאי ההעסקה במגזר הציבורי, וכן להעביר ולעגן בחוזים קיבוציים את עובדי כוח האדם והעובדים בחוזים אישיים במגזר הציבורי.

תנאי ההסכם שהוצג זכו בשעות האחרונות גם לברכתו של שר הרווחה, יצחק הרצוג, שנמנע עד כה מלהביע עמדתו בנושא ונחשב כמי שמתלבט באשר להחלטה האם להיכנס לממשלת נתניהו: "בהסכם יש השפעה דרמטית וחשובה על אופן התנהלות המדינה בשנים הקרובות, ולמפלגת העבודה תהיה השפעה ישירה ומשמעותית ביישומן של התפיסות בהן היא מאמינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully