וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

24.3.2009 / 12:35

למה הכלב אוכל את האוכל של החתול, ולמה שניהם שמנים? דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

אצל כלבתי, בת 12, התגלתה לאחרונה מחלת הסוכרת. הווטרינר המליץ על דיאטה. קניתי ממנו מזון דיאטתי רפואי אבל היא מסרבת לאכול אותו. מה אפשר לעשות?

אני מציע לשקול לעבור למזון רפואי של חברה אחרת. יש מזון רפואי לכלבים חולי סכרת. המזון לרוב יכול לעזור גם לכלבות השמנות לרדת במשקל. ניתן לשלב שימורים עשירים בחלבון ודלי פחמימות למשל שימורים רפואיים מיוחדים לכך או אף פאנסי פיסט חתולים המכיל ריכוז גבוה של חלבון ומעט פחמימות במיוחד טעמי הפאטה. הזרקת אינסולין אינה עסק יקר כל כך אלא שמדובר בעיקר בטרחה. אינסולין הנמכר בשוק מרוכז מאד ויש למהול אותו לרוב כך שמספיק להרבה מאד זמן וכך שהעלויות של התרופה לא גבוהות כלל ושוות לכל נפש.

כלבת הפקינז שלי המליטה, והווטרינר נתן לאמא ולגורה שנשארה אצלי חיסון בשם הוריקן (משושה חדש). שתיהן הגיבו בצורה מפחידה לחיסון הזה - התנפחות בפנים הקצפה מהפה. הווטרינר נתן להן סטרואידים ואניאיסטמיד והם הין בתא חמצן 45 דקות. האם עדיף לחסן בחיסון משושה הישן?

לעיתים אכן יש תגובה וריאקציה מוגזמת לחיסון פשוט. קשה לנבא זאת ואכן אפשר לשקול לעשות שימוש במוצר אחר. לעיתים בכלבים זעירים אני נוהג להוריד את המינון של נפח ההזרקה למינון נמוך יותר ולחכות במרפאה למשך כעשרים דקות לוודא כי אין ריאקציה. אפשר לשקול לעשות בדיקת דם לגן לרגישות לחומרים שונים – סוג הבדיקה נקרא PCR והבדיקה עצמה היא לגן MDR1. יש מעבדה אחת בארץ המתמחה בכך ולה שירותי שליחים.

יש לי חתולה מקסימה כבת שנה שעוקרה לפני כשלושה חודשים. מאז הניתוח היא התחילה להשמין ולצבור שומנים (חמודים) בבטן. איזה אוכל יבש ניתן יהיה להתאים לחתולה בכדי שלא תמשיך ותשמין?

שומנים חמודים אלו אכן יכולים להוביל לתוצאות פחות חמודות. אפשר לעודד אותה לפעילות עם משחקים שונים והעשרה סביבתית. ניתן כמובן לעבור למזון מיוחד לחתולים הנוטים להשמנה. אפשר גם להוריד את הכמות ולצמצם בחטיפים או תוספות.

הכלב שלי אוהב מאוד את האוכל של החתולים (מזון יבש), ומעדיף אותו בבירור על פני האוכל שלו- האם אפשר להאכיל אותו בזה בקביעות?

ברור שמזון לחתולים טעים יותר, כי מכיל יותר חלבון ויותר שומן ובקיצור עשיר יותר. אבל, לטווח ארוך עלול להשמין. יש כלבים שיקיאו מדי פעם בגלל החומציות של הציפוי על מזון חתולים. אפשר כדי למנוע זאת להעלות את המזון של החתול לגובה על מדף למשל או שידה כלשהיא. החתול יעלה בקלות לשם, הכלב, אני מקווה, לא יגיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully