וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: הסיכוי למתקפת טרור גרעינית גבוה

טלי גולדשטין

24.3.2009 / 12:30

דו"ח של ממשלת בריטניה מפרט את הסכנה הצפויה בשל פיתוח טכנולוגיות. "ארגוני טרור שואפים לבצע מתקפה גרעינית, כימית או ביולוגית"

ארגון הטרור אל קאעדה ככל הנראה יתפרק בשנים הקרובות, אך מתקפה על בריטניה הכוללת שימוש בנשק כימי או גרעיני היא כיום "אפשרות בת קיימא", כך הזהירה היום (שלישי) ממשלת בריטניה. על פי דיווח העיתון הבריטי ה"אינדיפנדנט", שרת הפנים ג'קי סמית הדגישה את הסכנה שמציבות טכנולוגיות חדשות ומדינות בעלות ממשלות חלשות בחרבי העולם בדו"ח שפירט את אסטרטגיית הלוחמה בטרור. הדו"ח – הנקרא "קונטסט 2" – הוא המסמך הלא חסוי הראשון שמכיל הערכות של מומחים בריטים לגבי איום הטרור וכיוונו העתידי.

מהדו"ח עולה כי קיימת אפשרות גבוהה שמתקפה עתידית תכלול שימוש בפצצה המשחררת פסולת רדיואקטיבית ("פצצה מלוכלכת"). "ארגוני טרור כיום שופאים להשתמש בנשק כימי, ביולוגי וגרעיני. הטכנולוגיה המתפתחת וגניבת חומרים מסוכנים הופת שאיפה זו למציאותית ביותר", דברי הדו"ח.

עוד ציין הדו"ח כי טרוריסטים למדו להכין פצצות חדשות ודרכים חדשות להשתמש בהן. טכנולוגיה זו, המתפתחת בעיקר באזורי סכסוך, תהפוך במהרה לנחלת הכלל.

מבחינת בריטניה, הדו"ח מונה ארבעה מקורות עיקריים האיימים עליה: אל קאעדה, ארגוני טרור המקושרים לאל קאעדה, רשתות טרור עצמאיות ואנשים בודדים המונעים על ידי האידיאולוגיה של אל קאעדה ואחרון, קבוצות טרור הפועלות לפי אג'נדה משלהן. עם זאת, הדו"ח טען כי אל קאעדה ככל הנראה יתפרק בשנים הקרובות בשל לחץ בינלאומי ואפשר שלא ישרוד בצורתו העכשווית יותר. לרוע המזל, סבורים מחברי הדו"ח כי האידיאולוגיה של אל קאעדה שרירה וקיימת ללא קשר לצורתו.

הדו"ח מסכם: "לארגוני טרור תהיה גישה בעתיד לטכנולוגיה חדשה ואפשרי מאד כי תהיה ביכולתם לבצע מתקפות טרור קטלניות בהרבה ממה שהיינו עדים עד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully