וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזי חממה - סכנה בריאותית

24.3.2009 / 12:13

פליטת גזי החממה גורמת לא רק להתחממות גלובלית, אלא גם מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור. הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה מקווה שהנשיא אובמה יתקן את נזקי בוש

גזי החממה לא רק גורמים להתחממות גלובלית, הם גם מזיקים לבריאות, כך דיווח הארגון להגנת הסביבה לנשיא אובמה. דו"ח בעניין טרם פורסם, אך נשלח לנשיא במטרה להגביל את פליטת הגזים. הממשל בארה"ב טרם הגיב לממצאים החדשים, אך ידוע שאזהרות מסוג זה נעשות רק כאשר נשקפת סכנה לציבור.

"אני חושב שאלה חדשות היסטוריות" אמר פרנק אודונל מארגון "אוויר נקי" האמריקאי, "זה מה שיוביל להגבלים ארציים על הזיהום שמוביל להתחממות גלובלית". חבר הקונגרס אד מרקי הוסיף: "ממצאים אלו מסיימים רשמית את עידן ההכחשה להתחממות גלובלית. במקום לאפשר לפוליטיקאים התערבות בהחלטות מדעיות ומשפטיות, כמו שנהוג היה בממשל בוש, ממשל אובמה יאפשר לכולם לראות עד כמה המציאות בעייתית".

אנשי העסקים מרגישים מאוימים

גזי חממה נוצרים מפליטות של חומרים שונים ממקורות טבעיים ותעשייתיים כמו תחבורה, תחנות כח פחמיות וכדומה. במסמך שפרסם הארגון להגנת הסביבה האמריקאי בשנה שעברה נכתב כי מדענים הגיעו למסכנה שגזים אלה מהווים סכנה לבריאות. ב-2007 החליט בית המשפט שלארגון להגנת הסביבה (EPA) יש את הסמכות להיות רגולטור בנושא היתרי פליטה, רק אם בריאות הציבור מאוימת על ידי ההתחממות הגלובלית. עם זאת, בתקופת ממשל בוש לא נעשה דבר על מנת להגביל את הפליטות. ארה"ב גם סירבה לחתום על פרוטוקול קיוטו.

גם באיגוד התעשיינים האמריקאי חושבים שמדובר בסכנה, לכלכלה. "ההגבלים על פליטת גזי חממה יאטו משמעותית את הצמיחה הכלכלית" אמר נציג האיגוד. בבית הלבן לעומת זאת, מאמינים כי סחר בהיתרי הפליטה יוביל את ארה"ב קדימה, הן מבחינה כלכלית והן בהגנה על הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully