וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכי צה"ל: "נמאס מהפגיעה של משרד הביטחון"

יוסי מדריסוביץ'

24.3.2009 / 11:14

עשרות נכי צה"ל, רובם ממלחמת לבנון הראשונה, מפגינים בת"א בטענה שזכויותיהם נשחקות. "משהב"ט עבר את כל הקווים האדומים"

מערכת וואלה!

(צילום: נועם כהן. עריכת וידאו: ענת ברק)

קבוצה של עשרות נכי צה"ל מפעילה מהבוקר (שלישי) משמרת מחאה מול משרד הביטחון בתל אביב. נכי צה"ל מוחים על השחיקה והפגיעה המתמשכת לטענתם בזכויותיהם. המפגינים יחתימו את העוברים והשבים על עצומה שכותרתה: "תופסק לאלתר המלחמה שלאחר המלחמה בנכי צה"ל".

יוזם המחאה, עו"ד עומר יעבץ, נכה צה"ל 100% המרותק לכסא גלגלים, אמר לוואלה! חדשות: "אי אפשר כבר יותר, נמאס ממה שהם עושים לנו. משרד הביטחון הגזים ועבר את כל הקווים האדומים כבר. אנחנו לא מוכנים לתת להם לשחוק את הזכויות שלנו ולהשאיר אותנו פגועים. אני נפצעתי במלחמת לבנון הראשונה והבן שלי הולך להתגייס בעוד ארבע שנים ואני מתחיל לדאוג לו כבר מעכשיו".

יעבץ הוסיף כי "השחיקה המתמשכת באה לידי ביטוי בפגיעה בתגמולים, זכויות ובטיפול הרפואי, סחבת ובירוקרטיה שסובלים ממנה נכי צה"ל בוועדות הרפואיות של משרד הביטחון וברשימה ארוכה של זכויות שנשללו וקוצצו לציבור נכי צה"ל בעשור האחרון".

יעבץ ציין כי המאבק מאורגן על ידי נכי צה"ל הוותיקים, פצועי מלחמות יום כיפור ומלחמת לבנון הראשונה שנאבקים למעשה למען הנכים הצעירים מהשנים האחרונות, "שסובלים מאטימות של אגף השיקום במשרד הביטחון ומסחבת קשה, ולמען עתידנו כולנו". יעבץ אמר עוד כי "אנו נאבקים למען אחינו הצעירים ולמען ילדינו שייצאו למלחמה הבאה וצריכים לדעת שהמדינה ששלחה את בניה להילחם, תעמוד מאחוריהם ותסייע ללוחמים שהקריבו את גופם למען ביטחון המדינה גם כשיחזרו". המוחים יזמו גם עצומת תמיכה שמופצת באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully