וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מבקש למנות את שרי העבודה בעצמו

פנחס וולף

23.3.2009 / 23:32

יו"ר העבודה יבקש מוועידת המפלגה להסמיכו לחתום על הסכם קואליציוני עם הליכוד ולמנות שרים. כבל: "על פניו מדובר בשינוי החוקה"

יו"ר העבודה אהוד ברק אמור להביא מחר (שלישי) בפני ועידת המפלגה הצעת החלטה המונה שני סעיפים. בסעיף הראשון מבקש ברק להסמיך אותו לחתום על הסכם קואליציוני עם הליכוד, כפי שהסכם זה יוצג בפני הוועידה. בסעיף השני הוא מבקש שהוועידה תסמיך אותו למנות את השרים ואת סגני השרים מטעם המפלגה ולהביא את המינויים לאישור לשכת המפלגה בלבד.

מזכ"ל מפלגת העבודה ח"כ איתן כבל אמר לוואלה?! חדשות כי הוא יבחן האם ניתן להצביע על הסעיף השני מבחינה חוקתית משום שלדבריו, "על פניו מדובר בשינוי החוקה של המפלגה. במידה שיתברר כי בלתי אפשרי להביא את הסעיף להצבעה, תתקיים הצבעה על הסעיף הראשון בלבד".

פתיחתו של ברק במשא ומתן קואליציוני עם הליכוד עוררה התנגדות רבה בקרב חלק מחברי המפלגה. ח"כ אופיר פינס אמר כי חוקת המפלגה קובעת בבירור שליו"ר המפלגה אין את הסמכות לפתוח במשא ומתן קואליציוני. שבעה מחברי הסיעה אף פנו במכתב ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו וכתבו לו כי אינו יכול לבנות על תמיכתם ביחס לסיכומים שיושגו בין צוותי המשא ומתן של המפלגות משום שברק פועל ללא סמכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully