וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ונתניהו סיכמו: העבודה תקבל 5 תיקים

24.3.2009 / 9:14

ראשי העבודה והליכוד נועדו הבוקר והסכימו בין היתר לגבש הסכם כולל לשלום אזורי. ההבנות יובאו בצהרים לאישור ועידת מפלגת העבודה

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק נועדו הבוקר (שלישי) בכפר המכביה והגיעו להבנות להסכם קואליציוני. זמן קצר לאחר שעזבו את המקום, חתמו ראשי צוותי המו"מ של המפלגות על ההסכם ביניהם בראשי תיבות. ההבנות יובאו לאישור ועידת מפלגת העבודה שתתכנס בצהרים בגני התערוכה בתל אביב.

על פי סעיפי ההסכם המתגבש בין המפלגות, ישראל תגבש הסכם כולל לשלום אזורי ולשיתוף פעולה, ישראל תהיה מחויבת לכל ההסכמים שנחתמו עד כה, הממשלה תפעל לאכיפת חוק לגבי מאחזים בלתי חוקיים ובנייה פלסטינית בלתי חוקית וישראל מתחייבת להמשיך במשא ומתן לשלום.

במסגרת ההסכם תקבל העבודה חמישה תיקים: ביטחון, תעשייה והמסחר, רווחה, חקלאות ושר שיהיה אחראי על מגזר המיעוטים. העבודה תקבל גם שני סגני שרים במשרדים שהם מחזיקים, יו"ר וועדה, וחלק מהתקופה יהיה גם יו"ר ועדת חוץ וביטחון מטעמה.

בהסכם קיים מתווה חברתי-כלכלי, ובראשו שיתוף פעולה של הכוחות השונים במשק. במסגרת המתווה, כל החלטה בנושאים חברתיים-כלכליים תתקבל רק לאחר שיונח בפני "פורום השולחן העגול" שיכלול נציגים מהממשלה, ההסתדרות והמעסיקים. בתוך 30 יום ממועד כינון הממשלה, הממשלה תגבש עם המעסיקים וההסתדרות תוכנית חירום כלכלית להתמודדות עם המשבר הכלכלי. כמו כן, סוכם כי חוק ההסדרים יצומצם.

כחלק מהתמודדות הממשלה עם גל הפיטורים במשק, יוגדל תקציב ההכשרה המקצועי בתוספת של 100 מיליון שקל. עד תחילת 2011, תוארך תקופת הזכאות לדמי אבטלה ב-30 ימים נוספים ויוקמו מרכזי מחקר ופיתוח במטרה לייצר מקומות עבודה בהייטק. במתווה החברתי-כלכלי יש גם הטבות לגמלאים. בין היתר, קצבאות הזקנה יוגדלו ב- 950 מליון שקל במשך שלוש שנים.

"הישג דרמטי בכל קנה מידה"

מלשכת שר הביטחון נמסר כי "בהסכם הישגים מרחיקי לכת בתחום החברתי-כלכלי והתמודדות עם האתגרים הכלכליים, הסכמות על קידום תהליך השלום ועקרונות בתחומים שונים הנוגעים לסדרי ממשל ולשלטון החוק".

שר החקלאות שלום שמחון, אמר לאחר חתימת ההסכם כי "זה הישג דרמטי בכל קנה מידה. אני יושב בשלוש ממשלות ישראל, הישג בסדר כזה לא היה מעולם. כל מי שרואה עצמו במפלגה סוציאל-דמוקרטית, יתקשה להרים את ידו נגד ההסכם הזה".

ח"כ אופיר פינס (העבודה) התייחס להסכם ואמר, כי "הסכם נתניהו-ברק הוא ניסיון שקוף לזרות חול בעיני הציבור ובעיני חביר הוועידה. מנסים לקנות אותנו עם תיקים והצהרות ריקות מתוכן. הוועידה תוכיח היום שמפלגת העבודה אינה עומדת למכירה והיא לא סיימה את דרכה ההיסטורית".

גם מזכ"ל מפלגת העבודה ח"כ איתן כבל תקף את ההסכם, ואמר כי "מדובר במכירת חיסול של מילים והגיגים. בעשור האחרון מפלגת העבודה חתמה על הסכמים 'היסטוריים' נוספים שלא מומשו. ההסכם ממליך את ביבי לראשות הממשלה ומכשיר את ממשלתו".

בקדימה תקפו את ההסכם שנחתם בין העבודה לליכוד. לדברי ח"כ שלמה מולה, "אהוד ברח מהתהליכים המדיניים ותקע מסמר אחרון בארון הקבורה של האידיאולוגיה של המפלגה המפוארת שהקימה את המדינה לטובת הנאה אישית ורצון להישאר בין מגדלי אקירוב לקריה".

המשמרת הצעירה במפלגת העבודה עתרה בצהרים למוסד לבירור עתירות במפלגה נגד הצעתו של היו"ר אהוד ברק למנות את השרים לממשלה בהסכמת לשכת המפלגה בלבד. לטענת המשמרת הצעירה, מדובר בשינוי חוקה ובהליך לא חוקי. לדברי יו"ר המשמרת, מעיין אמודאי, "נדהמתי מעזות המצח של ברק, שהנחיל את התבוסה הגדולה בהיסטוריית המפלגה, ונוהג כאילו הוא ניצח בבחירות".

ברק ונתניהו הצטרפו לצוותי המשא ומתן שהחלו כבר אמש לנסות ולגבש הסכם קואליציוני. יו"ר העבודה ברק אמור להביא בפני ועידת המפלגה הצעת החלטה המונה שני סעיפים. בסעיף הראשון מבקש ברק להסמיך אותו לחתום על הסכם קואליציוני עם הליכוד, כפי שהסכם זה יוצג בפני הוועידה. בסעיף השני הוא מבקש שהוועידה תסמיך אותו למנות את השרים ואת סגני השרים מטעם המפלגה ולהביא את המינויים לאישור לשכת המפלגה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully