וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ: "חבירה לממשלה - מוות מוסרי"

23.3.2009 / 18:09

במכתבה לחברי ועידת מפלגת העבודה הביעה ח"כ שלי יחימוביץ התנגדות לכניסה לקואליציה של נתניהו. "זו התאבדות פוליטית"

"ישיבה עלובה בממשלת ביבי-ליברמן-ש"ס-הבית היהודי היא מוות מוסרי ופוליטי. מצביענו יאבדו את האמון בנו לתמיד ואנו נאבד אותם לתמיד", כך כתבה היום (שני) חברת הכנסת שלי יחימוביץ ל-1470 חברי ועידת מפלגת העבודה שיכריעו מחר בשאלה האם העבודה תכנס לממשלה או תשב באופוזיציה.

מכתבה של יחימוביץ מתווסף לחילופי האשמות בין מחנה ברק למתנגדיו בימים האחרונים. המאבק הגיע לשיאו היום, כאשר שבעת חברי כנסת של מפלגת העבודה, ובתוכם גם יחימוביץ, שיגרו מכתב לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, בו הם מודיעים כי אל לו להסתמך על תמיכתם בממשלתו במשא ומתן הקואליציוני.

עוד הוסיפה יחימוביץ במכתבה כי, "יש לנו מפלגה נפלאה שבנתה את המדינה על כנפי הציונות הסוציאליסטית. מפלגה שאנשיה טובים וערכיים, שיש לה אחריות ובגרות, שאיפה לצדק חברתי, לשלטון חוק ולדמוקרטיה, תפיסה ביטחונית ומדינית הגיונית, ובעיקר ערכים סוציאל דמוקרטיים מוצקים. את כל הערכים האלה לא השכלנו לזקק ולחדד ולא התעקשנו עליהם, ושוב ושוב נגררנו לשבת כשותפים סוג ב' בממשלות שבהן השותפים שלנו הלכו והתחזקו ואנחנו הלכנו ונחלשנו. אלא שדומה שכניסה הפעם לממשלה היא שיא השיאים, חציית כל גבול של סבירות, ופשוט התאבדות פוליטית", הוסיפה.

לדברי יחימוביץ, "גם אני מאוד רציתי להיות שרה. שרת התמ"ת, שעוסקת בעולם העבודה החשוב לי כל כך, ושבו גלום המאבק האמיתי על כבוד האדם וחירותו. רציתי, יו"ר המפלגה הציע לי את התפקיד, ואני מאמינה שיכולתי לקבל את אמונכם. אבל לא בכל מחיר. יש שאיפות מיידיות, גם אם הן נכונות, שצריך לדחות לטובת השגת מטרות גדולות וחשובות יותר. בין קושי ואתגר שיש בהם עתיד ותקווה, ובין מוות פוליטי מלא קלון – אני מעדיפה קושי, אתגר ותקווה", אמרה יחימוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully