וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המתנגדים: המו"מ הקואליציוני חודש

23.3.2009 / 21:23

צוותי המו"מ של העבודה ושל הליכוד נפגשו הערב שוב, והם ממשיכים בדיונים. מוקדם יותר טענו ח"כים מהעבודה כי צוות המו"מ אינו מייצג אותם

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

למרות הקולות המתנגדים לחבירה לממשלת נתניהו, חודשו הערב (שני) המגעים בין צוותי המשא ומתן של העבודה ושל הליכוד. צוות המשא ומתן של העבודה נפגש בפעם הראשונה, הבוקר ב-9:00 עם צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד. בסביבות השעה 15:00, הסתיימה הפגישה הראשונה. שלושת חברי צוות המשא ומתן של העבודה, השר שלום שמחון, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ועו"ד אלון גלקט, נפגשו בצהרים עם יו"ר המפלגה אהוד ברק לפגישת עדכון והתייעצות. בשעה 19:30 השלישיה שבה לכפר המכביה ובשעה זו נמשכת הפגישה עם צוות המשא ומתן של הליכוד.

מוקדם יותר היום הגיב ברק הגיב בחריפות למכתב ששיגרו חברי כנסת במפלגתו לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, לפיו הצוות שהוקם למו"מ עם הליכוד אינו מייצג אותם. מלשכתו נמסר, כי "מדובר בניסיון למנוע כל דו-שיח פוליטי לגיטימי. על מנת שהדיון והשיח בוועידת המפלגה יתנהל בצורה רצינית ועניינית, ולא דיבורים בעלמא, ראוי כי יובאו בפני חברי הוועידה עיקרי הסיכומים האפשריים של הסכם קואליציוני בין מפלגת העבודה ומפלגת הליכוד".

"מה שטוב למדינה"

"יו"ר מפלגת העבודה פועל לפי מה שטוב למדינה, מה שרוצים אזרחיה ומה שטוב למפלגה", הבהירה הלשכה. "כל אחד מאיתנו הוא חבר כנסת וכולנו שליחי ציבור. יש לנו גוף שהוא ועידה, מרכז. אם נצטרך לקבל החלטות, רק שם החלטות יתקבלו. אף אחד לא יכתיב מה צריך להחליט".

"זה לא עניין של יצירת אווירה", נאמר בהודעה. "לא יצירת הרגשה בסיעה ולא יצירת הרגשה בציבור. מפלגת העבודה תקבל החלטות במוסדות שלה, כפי שהחלטות צריכות להתקבל במפלגה דמוקרטית, כפי שהתקבלו בעבר במפלגת העבודה".

בתוך כך שוחח אחר הצהריים ברק עם מספר חברים המתנגדים להצטרפות מפלגת העבודה לקואליציה ואמר להם, כי "אין שום מניעה חוקית להקמת הצוות לניהול המו"מ, ואשמח לעדכן את חברי הסיעה בהתקדמות המו"מ. באוקטובר האחרון, כשקיימתי מו"מ עם קדימה לא נדרש אישור משום מוסד ואיש מחברי הסיעה לא דרש זאת. חובתנו לנהל שיח פוליטי לגיטימי - מה נכון למדינת ישראל, מה רוצים האזרחים ומה טוב למפלגת העבודה. זאת במקום לעסוק בכתיבת מכתבים מופרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully