וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' ראאד סלאח נעצר בכנס במזרח ירושלים

איילה חננאל ואופק עיני

23.3.2009 / 15:00

השייח' סלאח ומאבטחו נעצרו בטקס לציון "ירושלים בירת התרבות הפלסטינית". המשטרה: הוא תקף את השוטרים שהגיעו למקום

ראש הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית, השייח ראאד סלאח, מאבטחו, וחמישה אנשים נוספים נעצרו היום (שני) במהלך כנס בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים. כוח משטרה שהגיע לאירוע הורה למשתתפים לעצור את קיום הטקס, זאת מכורח הצווים עליהם הכריז השר לביטחון פנים, אבי דיכטר האוסרים התכנסויות לציון אירועי "ירושלים בירת התרבות הפלסטינית לשנת 2009" של הרשות הפלסטינית. לטענת המשטרה, ראאד סאלח ומאבטחו התנגדו למעצר וניסו לתקוף שוטרים.

הפלסטינים מצידם טוענים כי מספר אנשים, בינהם עיתונאים, נפצעו כתוצאה מאלימות המשטרה. לטענתם, האירוע שהיה אמור להתקיים במקום הוא מסיבת עיתונאים בה היו אמורים לדבר הוריו של טריסטן אנדרסון, האזרח האמריקני שנפגע באורח קשה במהלך הפגנה בנעלין .

ביום שבת האחרון הנחה דיכטר את המשטרה "לדכא ביד קשה", כל ניסיון של הרשות הפלסטינית לקיים אירועים לציון "ירושלים בירת התרבות הפלסטינית לשנת 2009" ברחבי ישראל, "בין במוצהר ובין באופן מוסתר". במהלך השבת סגרה המשטרה חמישה אירועים לציון אירועי ירושלים בירת התרבות הערבית.

יו"ר חד"ש, חבר הכנסת מוחמד ברכה אמר בתגובה למעצר השייח כי "מעצר כזה הוא חלק מתוקפנות המשטרה נגד כלל האוכלוסייה הערבית ונגד הנהגתה בפרט. אין כל הצדקה למעצר כזה וגם החשד שהשייח ראאד סלאח ניסה לתקוף שוטר הוא חשד מופרך. המשטרה היא התוקפת והיא ממהרת להציג את עצמה כקורבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully