וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: בכיר פתח נהרג בפיצוץ שיירתו

אופק עיני

23.3.2009 / 15:20

ההרוג הוא כמאל מדחת, עוזר נציג אש"ף בלבנון. 3 פעילים נוספים נהרגו בפיצוץ. עדיין לא ידוע מי עומד מאחורי הפיגוע

(צילום: רויטרס)

ארבעה פעילי פתח נהרגו בצהריים (שני) בפיצוץ שיירת מכוניות במחנה הפליטים מיה-מיה ליד צידון בלבנון. בין ההרוגים בהתנקשות כמאל מדחת, עוזר נציג אש"ף בלבנון, אכרם טאהר, האחראי על הספורט בארגון ואחד ממלוויו של מדחת.

הפיצוץ נגרם ככל הנראה ממטען צד שהונח בציר בו עברה שיירתו של מדחת. פהמי אל-זעריר מאש"ף אמר כי ראש הארגון בלבנון, עבאס זכי ביקר אף הוא במחנה הפליטים מיה-מיה, אולם הוא לא נפגע בפיצוץ. זעריר אמר כי עדיין אין כל פרטים על הארגון שעומד מאחורי המעשה. מדחת היה לשעבר בכיר במנגנון המודיעין של תנועת פתח, ונחשב למי שהיה לו חלק גדול בהפגת המתח ובשמירה על הפלסטינים במחנות הפליטים בלבנון.

בפתח כינו את ההתקפה "התנקשות". לדברי זעריר, "פצצה הוטמנה בצידי הדרך והתפוצצה כשהמכונית בה נסע כמאל מדחת חלפה, בדרכה למפגש פיוס בין משפחות". מדחת היה בדרכו לתווך בסכסוך בין שתי חמולות במחנה. לדבריו עדיין מוקדם לקבוע מי עומד מאחורי הפיצוץ וההנהגה הפלסטינית תמתין לתוצאות חקירת כוחות הביטחון הלבנוניים. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה אף הוא את "הפשע הטרוריסטי", ואמר כי "הפשע לא יפגע בנחישות של עמנו להשיג את מטרותיו הלאומיות ביניהן זכות השיבה, והקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים".

בחמאס אמרו כי ההתנקשות במדחת היא פגיעה קשה ברמה לאומית לעם הפלסטיני, והאשימו את מי שעומד מאחורי ההתנקשות בשיתוף פעולה עם ישראל. אוסמה חמדאן, נציג חמאס בלבנון, אמר כי מי שעומד מאחורי הפעולה לא מעוניין בטובתם של הפלסטינים ושל הלבנונים גם יחד. השייח מאהר חמוד, אימאם מסגד "אלקודס" בצידון הטיל על ישראל את האחריות להתנקשות והדגיש כי ישראל ניצלה את העובדה שישנם חילוקי דעות בתוך תנועת פתח על מנת לבצע את הפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully