וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממנכ"ל לשליח פיצה - סיפורו של משבר עולמי

אשר שכטר

23.3.2009 / 13:10

מ-750 חמישים אלף דולר בשנה ל-7 דולר בשעה: קן קרפמן, לשעבר סוחר מניות, נקלע לקשיים כלכליים לאחר ששרף את כל חסכונותיו וקרן הגידור שלו קרסה

קן קרפמן, לשעבר סוחר מניות מצטיין שהשתכר 750 אלף דולר בשנה ומנכ"ל של קרן גידור משלו, נאלץ להפוך לשליח פיצה המשתכר 7.5 דולרים לשעה לאחר שקרן הגידור שלו קרסה והמצב הקשה בשוק העבודה לא איפשר לו למצוא עבודה. כך סיפר קרפמן בן ה-45 בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית ABC.

עד לתחילת המשבר, סיפר קרפמן, הוא חי את החלום האמריקאי. לאחר שהשלים תואר MBA באוניברסיטת UCLA, קיבל משרה יוקרתית בתור סוחר מניות עבור משקיעים מוסדיים, נישא והביא לעולם שני ילדים. במשך קריירה של 20 שנים כסוחר מניות, הוא התקדם בסולם המקצועי עד שהצליח לרכוש לעצמו ולמשפחתו בית מפואר של 371 מ"ר, השוכן בסמוך למסלול גולף.

"החיים היו טובים, עשינו הרבה כסף - אז למה שהמצב לא יימשך כפי שהוא? לא היה לי מושג כמה דברים בחנויות עולים, פשוט הייתי מעמיס אותם לעגלה ומשלם", אמר קרפמן ל-ABC. קרפמן היה כה בטוח במצבה של הכלכלה והשוק, שהוא התפטר מעבודתו ב-2005 ופתח קרן גידור משלו. כדי לכסות את ההוצאות הקשורות להקמת העסק, הוציא קרפמן 500 אלף דולר מחסכונותיו האישיים ולקח משכנתא על ביתו.

"פתאום אני מגיע לראיונות כמו פושט יד שמושיט את כובעו"

ואז הוא הגיע: משבר האשראי העולמי, וקרפמן לא הצליח למשוך משקיעים לקרן הגידור שלו, שקרסה. הוא גם לא הצליח למצוא עבודה, בשל המשבר הכלכלי המחריף. "פעם הייתי הולך לראיונות עבודה ומתנהג בגסות רוח, משום שהרגשתי כאילו אני מראיין את החברה כדי לראות אם היא מתאימה לי. עכשיו אני מגיע לראיונות כמו פושט יד שמושיט את כובעו".

לאחר חודשים של חיפוש אחר עבודה שלא הניב תוצאות, ניסה קרפמן לנסות למצוא עבודה כברמן, אך לא הצליח. הזוג נקלע לקשיים כלכליים ומצא עצמו, כמו אמריקאים רבים, ללא חסכונות, עם חובות של מאות אלפי דולרים ובית בהליכי עיקול. קרפמן, אשר עדיין נהג במרצדס, פנה לבסוף לפיצריה מקומית והציע עצמו כשליח.

"כשהוא הגיע הביתה עם העבודה החדשה שלו, אמרתי 'אתה צוחק עלי, נכון?'. אפילו בחלומות הפרועים ביותר שלי לא חשבתי שהוא יהיה שליח פיצה", אמרה אשתו של קרפמן, סטפני. הקשיים הכלכליים גבו גם מחיר קשה מחיי הנישואים של בני הזוג, לאחר שסטפני טענה כי מעולם לא רצתה שבעלה יעזוב את עבודתו כסוחר והפצירה בו כל הזמן לחסוך כסף לזמנים קשים.

המשפחה, לפי ABC, מתקיימת כעת מתלושי מזון ולא מסוגלת לממן את שכר הלימוד של שני הילדים, הלומדים בבתי ספר פרטיים. עם זאת, הודות לתורם אנונימי שהסכים לשלם את שכר הלימוד של הילדים, בסך 30 אלף דולר, הצליחו השניים להימנע מהעברת ילדיהם לבית ספר ציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully