וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: הערים הגדולות מזהמות פחות

23.3.2009 / 13:00

אפשר להפסיק להאשים את תושבי הערים בהתחממות הגלובלית. מתברר שמגורים מחוץ לעיר מזהמים יותר

ערים גדולות מזהמות פחות ממה שנהוג לחשוב. דו"ח חדש מראה כי פליטת גזי החממה מהן מהווה שבריר מפליטה ממוצעת ארצית, ופחותה בהרבה מזיהום לנפש בכפר. הדו"ח שפורסם על ידי המכון הבינלאומי לסביבה ופיתוח, בדק ערים מרכזיות באירופה, אסיה, ארה"ב ודרום אמריקה ומביא ממצאים ממחקר שנעשה לאורך 13 שנים. "בערים קיים ריכוז גבוהה במיוחד של אוכלוסיה, תחבורה, תעשייה ופסולת, ולכן נהוג לחשוב שהן מזהמות יותר. במציאות, הריכוזים הגבוהים דווקא מביאים להפחתה יחסית בכמויות פליטת גזי החממה", נכתב בדו"ח.

"האשם האמיתי בשינוי האקלים הוא לא הערים עצמן, אלא סגנון החיים של תושבי המדינות המפותחות", כך אמר דייוויד דודמן, כותב הדו"ח. בלונדון לדוגמה, פליטת הגזים המזהמים ב-2006 עמדה על 44.3 מיליון טון, שמהווים רק שבעה אחוזים מהפליטה הארצית באנגליה. בהתחשב בעובדה שאוכלוסיית לונדון מונה כשבעה מיליון תושבים, הפליטה לאדם היא 6.18 טון לאדם, לעומת 11.19 טון לאדם מחוץ לעיר. בעיר ניו יורק הפליטה לאדם עומדת על 7.1 טון לאדם, לעומת 23.92 טון לאדם מחוץ לעיר. גם בדרום אמריקה קיימים הבדלים משמעותיים בין פליטה לאדם של תושבי הערים לעומת התושבים מחוצה להן.

הערים הגדולות היחידות שאחוז פליטת גזי החממה שלהן גבוה יותר, הן כאלה שבהן ריכוזים גדולים של תעשייה לייצוא כמו בייג'ינג ושנחאי. זאת כמובן כדי לספק סחורה למדינות אירופה וארה"ב, שמעדיפות לנצל את העלות הזולה של כח העבודה באזורים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully