וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרס הבתים יוביל למשבר עם אובמה"

אופק עיני

23.3.2009 / 12:45

לפי בכירים ישראלים, הממשל האמריקאי החדש מודאג מהריסת הבתים במזרח ירושלים. ישראל הבהירה: "מדובר בסוגייה משפטית"

גורמים דיפלומטיים ישראלים סיפרו היום (שני) כי התכנון להריסת מאות בתים פלסטינים במזרח ירושלים מעורר כעס בממשל האמריקאי, וכי הנושא עומד בראש סדר היום בקשרים הישראלים-אמריקאיים מאז ביקור מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון באזור לאחרונה, כך דווח בעיתון הערבי "אל-חיאת".

הגורמים הזהירו כי בעיית הרס הבתים עלולה להפוך לאחת מנקודת המחלוקת המרכזיות בין הממשל האמריקאי החדש והממשלה הישראלית הנכנסת. זאת, כאשר גורמים דיפלומטיים אישרו שבוושינגטון מחשיבים את סוגיית הרס הבתים להפרה של התחייבויות ישראל ב"מפת הדרכים" אשר אושרו בהחלטת ממשלת ישראל כי "ישראל לא תנקוט בצעדי ענישה כנגד הפלסטינים הכוללים הריסת בתים". הגורמים הוסיפו כי קלינטון הפתיעה את הבכירים הישראלים במהלך ביקורה בעוצמת הביקורת שהעבירה על הריסת הבתים, כאשר הביעה את דרישתה לקבל הבהרות בנוגע לסוגיה.

בתגובה לבקשה, שלח משרד החוץ לוושינגטון תשובה רשמית כתובה המסבירה כי סוגיית הרס הבתים הינה סוגייה "משפטית ולא מדינית", הנעשית במסגרת "אכיפת חוק הבנייה בעיר". עוד הוסיפו בתשובה כי הדיון על סוגיית ירושלים מטופלים במסגרת המו"מ להסדר הקבע המתנהל עם הרשות.

התפתחות נוספת בסוגייה אירעה אתמול, כאשר משרד יועץ ראש הממשלה הפלסטיני לענייני ירושלים, חאתם עבד-אלקאדר, פירסם החלטות משפטיות להקפאת הריסתם של עשרות בתי מגורים במספר שכונות במזרח ירושלים. עבד-אלקאדר סיפר כי הוקפאה הריסתם של 91 בתים בסך הכל, אך הבהיר כי ההחלטה על ההקפאה הינה זמנית בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully