וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: נפתח משפטו של מחבל המתקפה במומביי

טלי גולדשטין

23.3.2009 / 12:39

עדותו המוקלטת של מוחמד אג'מל אמיר קסאב, המחבל היחיד שנלכד בחיים, שודרה בפני בית המשפט ההודי ובה הודה קסאב כי הגיע מפקיסטן

החל משפטו של המחבל היחיד ששרד את מתקפת הטרור הקטלנית במומביי בנובמבר 2008 . הבוקר (שני) הוקרנה עדותו המוקלטת של מוחמד אג'מל אמיר קסאב בפני בית המשפט ההודי ובה הודה קסאב כי הגיע מחבל פנג'ב שבפקיסטן.

במתקפת הטרור במומביי נרצחו 171 בני אדם, בהם שישה ישראלים. מתוך עשרת המחבלים, נלכד רק אחד בחיים. ממשלת הודו טענה לאורך כל הדרך כי האשמים בפיגוע הם גורמי טרור הפועלים מתוך פקיסטן, ובמיוחד "לשקר א-טייבה", קבוצת מיליציה שלפי הערכות היתה אחראית בעבר לפיגועי טרור אחרים בשטח הודו. קסאב נעצר ביום הפיגוע ומאז הוא שוהה במעצר בהודו.

עדותו של קסאב הוקלטה על גבי וידאו על רקע החששות לביטחונו האישי אם היה מופיע בעצמו בבית המשפט. לבוש בחולצת טריקו שחורה, קסאב נראה נינוח למדי במהלך עדותו המוקלטת ובחר לענות בקצרה לשאלות השופט.

כתב האישום נגד קסאב מתפרש על פני 11 אלף עמודים. הוא מואשם ברצח, ניסיון לרצח וגרימת נזק לרכוש ציבורי. אם יורשע, הוא צפוי לעונש מוות. לדברי גורמים בכירים, כתב האישום כולל ראיות נגד קסאב, פרטים לגבי תכנון המתקפה והגעתם של החמושים למומביי מפקיסטן. משטרת מומביי סמוכה ובטוחה כי קסאב יורשע על רקע הראיות.

פקיסטן - מוקד טרור

הודו כינתה את פקיסטן "מוקד טרור" ודרשה שתפגין יד קשה יותר במלחמתה בקבוצות חמושות הפועלות בשטחה. עם זאת, היא שללה אפשרות של שימוש בכוח צבאי. המדינה הייתה עדה לפיגועים קטלניים בשנים האחרונות. המשטרה ההודית הטילה את האשמה על חמושים מוסלמים שמטרתם היתה לערער את היציבות במדינה.

מאז אוקטובר 2005, כ-700 בני אדם נהרגו בפיגועי טרור. ב-11 ביולי 2007, זועזעה מומביי מסדרת פיגועים במערך הרכבות, בה נהרגו כמאתיים בני אדם ונפצעו עוד מאות. לטענת המשטרה, מתכנני הפעולה היו גורמים רשמיים בפקיסטן, אשר שיתפו פעולה עם קבוצות צבאיות מוסלמיות, בעוד מבצעי הפעולה בפועל היו אנשי "לשקר א-טייבה".

ב-2002 התרחשו מהומות במדינת גוג'ארט, במהלכן נהרגו ביריות, שריפות ומכות גרזן כאלפיים בני אדם, בעיקר מוסלמים. על המהומות היה אחראי ארגון בשם "המוג'הדין ההודי". ב-2001 ביצע ארגון "ג'יש א-מוחמד" מתקפת הטרור על הפרלמנט בניו דלהי ב-2001, במהלכה נהרגו 12 בני אדם. בשני המקרים, הודו הטילה את האשמה על המודיעין הפקיסטני ובמשך כל 2002 שתי המדינות עמדו על סף מלחמה והציבו כוחות לאורך הגבול המשותף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully