וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "לא מאמין שפגעו באזרחים בדם קר"

23.3.2009 / 11:42

במפגש עם חיילים בבקו"ם התייחס הרמטכ"ל לעדויות החיילים מהמבצע בעזה. על שליט: "כל עוד הוא לא שב הביתה לא הושלמה המשימה"

הרמטכ"ל גבי אשכנזי התייחס היום (שני) לראשונה לפירסומים האחרונים אודות כשל מוסרי של חיילי צה"ל במבצע "עופרת יצוקה" במהלך ביקורו בבקו"ם. "אני לא מאמין שחיילים בצה"ל פגעו בדם קר באזרחים. צה"ל הוא צבא מוסרי, אולי המוסרי ביותר, הפועל על פי רוח צה"ל. אם היו מקרים הם בודדים ואנו נמצה איתם את הדין", אמר אשכנזי.

בשיחה שערך עם חיילי הנדסה שהתגייסו היום אמר הרמטכ"ל עוד כי "פעלנו בסביבה מורכבת ונקטנו בכל האמצעים על מנת למנוע פגיעה באזרחים. התקשרנו לאלפי בתים, שלחנו כרוזים, הכל כדי לצמצם את הפגיעה".

אשכנזי גם התייחס לסוגיית גלעד שליט, וציין כי "אני המפקד של גלעד שליט, כל עוד הוא לא שב הביתה לא הושלמה המשימה. גם בשעה זו נמשכים המאמצים להשבתו של גלעד שליט". כנשאל על המחיר שעל ישראל לשלם תמורת שליט אמר אשכנזי "אני חושב שזה לא יהיה נכון להיכנס לזה".

כזכור, בסוף השבוע האחרון התפרסמו עדויותיהם של בוגרי מכינת "אורנים" במהלך כנס שהתקיים במכינה. העדויות, אשר גרמו לזעזוע בקרב גורמים רבים, הובילו לפתיחת חקירת מצ"ח בהחלטה של הפרקליט הצבאי הראשי. בעקבות פרסום העדויות אמרו בדובר צה"ל כי: "לצה"ל אין כל ידיעות תומכות או קודמות לאירועים המדוברים. צה"ל יבדוק את אמיתותם ויתחקר במידת הצורך. עוד יצוין, כי ראש המכינה התבקש להעביר לצה"ל כל מידע שיש בידו על מנת שנוכל להתייחס ולתחקרו לעומק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully