וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש דין: "המדינה גוזלת קרקעות פלסטינים"

עדי שמחוביץ

23.3.2009 / 11:42

הארגון לזכויות אדם הגיב החריפות על הודעת המדינה לבג"ץ כי ברק נמנע מלהרוס מבנים שהוקמו על קרקע פלסטינית סמוך להתנחלות עפרה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"מדינת ישראל עוסקת במשך שנים בגזל קרקעות רשומת בניגוד לחוק. שר הביטחון הבהיר שהוא לא מתכוון לאכוף את החוק. הגיע הזמן שעם ישראל יידע אם יש כוונה לכבד זכויות קניין". כך אמר היום (שני) לוואלה! חדשות עו"ד מיכאל ספרד מארגון "יש דין" לאחר דיון בבג"ץ בעתירה של תושבים פלסטינים, שדורשים להרוס תשעה מבנים בהתנחלות עופרה.

בג"ץ דן הבוקר בצו הביניים שניתן בעתירה שהגישו תושבי הכפר עין יברוד בעניין הריסת תשעה מבנים שהוקמו בהתנחלות עופרה על קרקע שרשומה על שם תושבים פלסטינים. ביוני 2008 הורה בג"ץ למדינה להימנע מאכלוס המבנים או לעשות בהם שימוש כלשהו.

עו"ד ירון קוסטליץ, המייצג את ההתנחלות עופרה, אמר בדיון כי המבנים אוכלסו עוד בטרם ניתן צו ביניים. עוד טען, כי הקרקע נרכשה על ידי התושבים מההסתדרות העולמית הציונית. "הטענה שהקרקע נרכשה היא אבסורד", השיב עו"ד מיכאל ספרד. הוא הוסיף כי מדובר בקרקע מסודרת שידוע מי בעליה וכי מי שביצע רכישה שלא לפי הפרוצדורה עובר עבירה פלילת.

עו"ד אבי ליכט מפרקליטות המדינה לא חלק על כך שהמבנים נבנו ללא היתר וטען כי הם אוכלסו אמנם לאחר הגשת העתירה, אך טרם מתן צו הביניים. "לכולם ברור מה המשמעות של להיכנס לעפרה ולפנות את הבתים האלה", הוסיף.

בתוך כך, פרקליטות המדינה הודיעה אתמול לבג"ץ, כי שר הביטחון אהוד ברק החליט כבר בדצמבר 2008 להימנע מביצוע צווי הפסקת עבודה לתשעה מבנים שהוקמו ביישוב עפרה, על קרקע פרטית פלסטינית. ההחלטה בעניין צו הביניים תינתן בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully