וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה: "נתניהו מכר את המדינה לש"ס"

23.3.2009 / 13:15

זעם בעבודה ובקדימה על ההסכם שנחתם הלילה בין הליכוד לש"ס. פינס: "מכירת החיסול של נתניהו היא יריקה בפרצופם של העובדים"

"ההסכם שנחתם באישון לילה מוכיח שצדקנו לכל אורך מערכת הבחירות, כשאמרנו שנתניהו מכר את המדינה לש"ס", כך אמרו היום (שני) בקדימה בתגובה להסכם הקואליציוני בין קדימה לליכוד. לדבריהם, "הסכם הכניעה הפוליטי המתנער מהבטחות ציבוריות של ביבי עצמו ופוגע בקופה הציבורית, מהווה עדות נוספת שאת הבחירה האמיתית על איזה ממשלה הוא רוצה, ביבי כבר קיבל לפני חודשים. נתניהו הוכיח שהוא מוותר על ערכים, הבטחות ומשאבים ציבוריים רק בשביל כסא".

חבר הסיעה, יוחנן פלסנר, אמר בתגובה להסכם, כי "אני דורש מנתניהו לחשוף את כל ההסכמים הפוליטים שכרת עם ש"ס עוד טרם הבחירות. הלכנו לבחירות כי ביבי מכר את המדינה לש"ס כדי למנוע מקדימה להקים ממשלה, כעת זכותו של הציבור לדעת מה היה המחיר".

חברתו לסיעה, ח"כ רונית תירוש תקפה את הסמכויות שיינתנו לשר משולם נהרי בתחום החינוך. "ההחלטה הזו מוזרה ותמוהה שלא ברור מהם גבולות סמכויותיה, ובכל מקרה צריך היה לעשות מאמץ ולשלב את מערכת החינוך החרדית במסגרת מנהל החינוך הדתי, תוך הכרה בייחודיותה של מערכת זו. ראוי היה לתקצב את מערכת החינוך במגזר החרדי באופן שוויוני על השולחן, ולא במסגרת הסכמים קואליציוניים וחוק ההסדרים, שבמהלך השנים יצרו עיוותים שמחד לא מילאו את מלוא צרכי התלמיד החרדי, ומאידך יצרו תחושות מרמור בציבור הרחב. זו עת לשילוב ולא לפיצול".

בעקבות התקפות קדימה, השיבו בליכוד אש ומסרו כי "התקפות קדימה על ההסכם עם ש"ס הן הצביעות בהתגלמותה, לאחר שבשלוש השנים האחרונות ועד לרגע זה, קדימה ישבה ויושבת עם ש"ס בקואליציה, הקימה מחדש את משרד הדתות לפי דרישתה של ש"ס, וחוקקה שורה ארוכה של חוקים על פי תכתיביה".

מיליארד ו-400 מיליון שקל

גם בעבודה מתחו ביקורת על ההסכם. חבר הכנסת אופיר פינס (העבודה) אמר כי "ההסכם בין הליכוד לש"ס הוא שוד הקופה הציבורית ואסור שמפלגת העבודה תשתף עימו פעולה. מכירת החיסול של נתניהו לש"ס היא יריקה בפרצופם של ציבור העובדים במדינה, ולא במקרה ההסכם נחתם באישון לילה".

פינס הוסיף כי "עם כל ההתעלמות הצינית מהמשבר הכלכלי לטובת אינטרסים סקטוריאליים, ניתן רק לדמיין כמה מפעלים בסכנת סגירה ניתן היה להציל בכסף שנכלל בהסכם, כמה סטודנטים וחיילים היו יכולים לקבל סיוע, וכמה משפחות נזקקות היו יכולות לסגור את החודש בכבוד".

בהסכם שנחתם הלילה נקבע כי תקציב המוסדות התורניים בשנים 2009 ו-2010 יעמוד על 975 מיליוני שקלים לשנה, מתוכם סך של 720 מיליוני שקלים בבסיס התקציב. "סכום שלא ינוצל", נכתב, "ובלבד שלא יעלה על 100 מיליוני שקלים, יועבר כעודפים לשנת 2010 ויתווסף לתקציב לאותה שנה כאמור. תקציב המוסדות התורניים לא יקוצץ על ידי הממשלה במהלך שנת 2009".

בסעיף הרווחה המתייחס לקצבאות הילדים נכתב בהסכם כי "מוסכם כי יתוקן חוק הביטוח הלאומי כך שתינתן תוספת לקצבאות ילדים במהלך הדרגתי פרוס על פני שלוש שנים בעלות כוללת של מיליארד ו-400 מיליון שקלים לשנה. בסוף המהלך ההדרגתי תינתן תוסף בגין הילד השני, הילד השלישי והילד הרביעי בבית אב בסכום זהה של 93 שקלים לכל ילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully