וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרפיון יעיל? לא רק בצלחת

23.3.2009 / 5:22

מדענים בריטים פיתחו דג רובוט שעוצב בצורה של דג המאכל הנודע. המטרה: לאתר זיהום שנותר כתוצאה מדליפות של ספינות וקווי צינורות

דג רובוט שפותח על ידי מדענים בריטים, ישוחרר בשנה הבאה לתוך מימי הים בצפון ספרד כדי לאתר זיהום. אם המבחן של הכנסת חמשת דגי הרובוט הראשונים סמוך לנמל גיחון יעבור בהצלחה, ינסה צוות המדענים להשתמש בדג הייחודי גם בנהרות, אגמים וימים אחרים מסביב לעולם.

מחירו של דג הרובוט שעוצב כקרפיון, נאמד בכ-29 אלף דולר והוא מחקה תנועות של דג אמיתי והוא מצויד בחיישנים כימיים, שמסוגלים לרחרח פוטנציאל של מזהמים, כדוגמת דליפות מספינות או של קווי צינורות תת-מימיים. הרובוטים יעבירו את המידע חזרה לחוף באמצעות טכנולוגיה חדישה.

בניגוד לדגי רובוטים קודמים שנדרש לתפעל אותם באמצעות שלט רחוק, הדג רובוט החדש יוכל לנווט באופן עצמאי ללא התערבות אנושית. רורי דויל, מדען בכיר בחברת BMT שפיתחה את הרובוט החדש בשיתוף חוקרים מאוניברסיטת אקסס, סיפר כי היו לא מעט סיבות טובות לפתח דג רובוט שעוצב בסגנון קרפיון ולא להשתמש במיני צוללת שגרתית.

לדברי דויל, "באמצעות שימוש בדג רובוט אנו בונים על עיצוב שנוצר לפני מאות מיליוני שנים ואשר משתווה להתפתחות עם אנרגיה יעילה בצורה יוצאת מן הכלל. היעילות הזאת היא משהו שאנחנו צריכים כדי להבטיח שהחיישנים שתפקידם לאתר זיהום, יכולים לנווט בסביבה תת-מימית במשך שעות עד הסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully