וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לש"ס

פנחס וולף

23.3.2009 / 1:03

במסגרת ההסכם, ש”ס תקבל 4 תיקים בממשלה, ביניהם הפנים, השיכון והדתות. קצבאות הילדים יגדלו ב-1.4 מיליארד שקל. צוותי המו"מ של העבודה והליכוד ייפגשו הבוקר

ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לש"ס נחתם הלילה (שני). במסגרת ההסכם ימונה שר התמ"ת הנוכחי אלי ישי לתפקיד שר הפנים והוא ישמש גם כסגן ראש הממשלה. שר התקשורת אריאל אטיאס, ימונה לתפקיד שר הבינוי והשיכון. במסגרת ההסכם הוחלט גם כי ש"ס תקבל גם את תפקידי השר לענייני שירותי דת ושר במשרד ראש הממשלה, שתפקידיו יתואמו בין ראש הממשלה לשר הפנים.

בעקבות חתימת ההסכם אמר השר ישי כי הוא מברך על חתימת ההסכם. לדבריו, "מדינת ישראל עתידה להתמודד עם אתגרים רבים בתחום החברתי הכלכלי ובתחום המדיני-ביטחוני. לאור זאת, נכון לפעול לשילוב כוחות ולביסוס ממשלה רחבה. רק קואליציה רחבה ויציבה תוכל לעמוד באתגרים הצפויים".

יו"ר צוות המשא ומתן של הליכוד, ח"כ גדעון סער, אמר בתום החתימה על ההסכם עם ש"ס כי "עתה, 53 חברי כנסת נקשרו בהסכמי תמיכה בממשלה בראשותו של בנימין נתניהו ובימים הקרובים נפעל להרחבת הבסיס הפרלמנטרי לתמיכה בממשלתו".

בהסכם שנחתם הלילה נקבע כי תקציב המוסדות התורניים בשנים 2009 ו-2010 יעמוד על סך של 975 מיליוני שקלים לשנה, מתוכם סך של 720 מיליוני שקלים בבסיס התקציב. "סכום שלא ינוצל", נכתב, "ובלבד שלא יעלה על 100 מיליוני שקלים, יועבר כעודפים לשנת 2010 ויתווסף לתקציב לאותה שנה כאמור. תקציב המוסדות התורניים לא יקוצץ על ידי הממשלה במהלך שנת 2009".

בסעיף הרווחה המתייחס לקצבאות הילדים נכתב בהסכם כי "מוסכם כי יתוקן חוק הביטוח הלאומי כך שתינתן תוספת לקצבאות ילדים במהלך הדרגתי פרוס על פני שלוש שנים בעלות כוללת של מיליארד ו-400 מיליון שקלים לשנה. בסוף המהלך ההדרגתי תינתן תוסף בגין הילד השני, הילד השלישי והילד הרביעי בבית אב בסכום זהה של 93 שקלים לכל ילד".

עוד נקבע בהסכם כי סיעת ש"ס תהיה מיוצגת בקבינט הביטחוני על ידי שלושה שרים, שר מטעם ש"ס יכהן מטעם הממשלה בוועדה למינוי דיינים, בוועדת השרים לענייני חקיקה ייכללו שני שרים מטעם ש"ס, חבר כנסת מטעם ש"ס יכהן כסגן יו"ר הכנסת וחבר כנסת נוסף מטעם ש"ס יכהן כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת.

בתוך כך, צוותי המו"מ של הליכוד והעבודה צפויים להיפגש בהמשך היום, בפעם הראשונה. יו"ר העבודה ברק הקים את צוות המשא ומתן כדי להביא לוועידת המפלגה שתתכנס מחר, מסמך עקרונות..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully