וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני מקבל בברכה את הפשיסטים

22.3.2009 / 18:51

גוש הימין האיטלקי מתחזק. מפלגת "הברית הלאומית" התמזגה עם מפלגתו של רה"מ. "ברלוסקוני יודע שמנהיגותו לא תהפוך לפולחן אישיות"

מפלגת "הברית הלאומית", יורשתה של המפלגה הפשיסטית באיטליה, התפרקה היום (ראשון) והתמזגה עם המפלגה השמרנית בראשות ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני. מטרת המיזוג: יצירת מפלגת ימין-מרכז.

"הברית הלאומית" (AN), המפלגה השניהי בגודלה בקואליציה, ערכה בסוף השבוע את הכנס האחרון שלה ברומא, וחבריה אישרו את ההתמזגות עם מפלגת "חירות העם" של ברלוסקוני, למרות היריבות בין השתיים.

לדברי פרשנים, מנהיג הברית הלאומית ג'יאנפרנקו פיני, בן 57, המכהן גם כדובר הבית התחתון בפרלמנט האיטלקי, ממתין להחליף את ברלוסקוני בן ה-72, אם זה יחליט לפרוש מהפוליטיקה. המפלגה החדשה תערוך את הכנס הראשון שלה בסוף השבוע הבא.

בנאום שנשא פיני בפני חברי המפלגה, אמר הפוליטיקאי כי ברלוסקוני הוא המנהיג אך המפלגות האחרות בגוש הימין-מרכז דורשות להשמיע קולן גם כן. "ברלוסקוני יודע שהמנהיגות החזקה שלו לא תהפוך לפולחן אישיות. עלינו להבטיח שמפלגת 'חירות העם' אינה מפלגה של אדם אחד, כי אם של מדינה אחת", הוסיף.

מפלגת הברית הלאומית היתה בעלת ברית של מפלגת ברלוסקוני "קדימה איטליה" מאז אמצע שנות ה-90 והתמודדה יחד עם ברלוסקוני בבחירות בשנה שעברה. תמיכתה סייעה לניצחון הסוחף שגרף איל התקשורת ולזכייתו בכהונה שלישית.

מפנה גב לפשיזם

ככל הנראה, ההחלטה על התמזגות "הברית הלאומית" עם מפלגת "חירות העם" התקבלה בעקבות ניסיון בן 15 שנים של הברית להסיר מעליה את תגית הפשיזם ולהפוך לקול ימני שמרני מתון. "הברית הלאומית" נוסדה ב-1994 ושימשה כיורשת של התנועה הסוציאליסטית שקמה לאחר מותו של בניטו מוסוליני ב-1945 והוצאתה מהחוק של המפלגה הפשיסטית.

פיני, שבעבר העריץ את מוסוליני וכינה אותו "המדינאי הגדול ביותר במאה ה-20", שינה עמדתו עם הזמן וניסה להרחיק עצמו מהתדמית הקיצונית שדבקה במפלגתו. לדוגמה, פיני כינה את חוקי הגזע שהפלו את היהודים באיטליה "פרק מבייש בתולדות ההיסטוריה האיטלקית". מאמציו לשפר את תדמית הימין האיטלקי נשאו פרי לאחר שנבחר בשנה שעבר לדובר הבית התחתון ומפלגתו זכתה בארבעה מינויים בממשלת ברלוסקוני.

"הברית הלאומית" קיבלה תמיכה נוספת כשאחד מחבריה ג'יאני אלמנו הפך לראש עיריית רומא – הפעם הראשונה שאיש ימין כיהן בתפקיד מאז ימיו של מוסוליני. "השלמנו עם עברנו, גינינו את התקופה בין שתי מלחמות העולם. כיום, הפרק הארוך בחיי הימין האיטלקי הגיע לסיום", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully