וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת טורקיה רוצה להתקרב לאובמה

טלי גולדשטין

22.3.2009 / 18:15

ארדואן, המנסה למצב את טורקיה ככוח משמעותי בזירה הבינ"ל, אמר כי ישקול מעבר צבא אמריקאי במדינה במהלך הנסיגה מעירק

ראש הממשלה הטורקי רג'יב טייפ ארדואן אמר אתמול (שבת) כי הוא פתוח לאפשרות של מעבר חיילים אמריקאים בשטח טורקיה במהלך הנסיגה מעירק. זאת, אם הממשלה האמריקאית תבקש את רשותה לכך.

בראיון לרשת CNN, רמז ארדואן כי לא קיבל עדיין בקשה רשמית מארה"ב לגבי מעבר כוחות בשטח מדינתו. "אם יהיו מעורבים בנסיגה נשק ותחמושת, אנו דורשים לדעת בדיוק לאן ציוד צבאי זה אמור להגיע. רק אז נוכל לבצע הערכה מדויקת", אמר ארדואן.

במרץ 2003, הצביע הפרלמנט הטורקי נגד מעבר הכוחות האמריקאים לעירק דרך הגבול עם טורקיה. ההחלטה שיבשה את תוכניות הפנטגון לפתוח חזית צפונית במסגרת הניסיון להפיל את משטר סדאם חוסיין וגרמה לכך שהצבא האמריקאי נאלץ להסתמך במהלך הפלישה לעירק על כוח בודד שהגיע מכווית.

בנוסף, ההחלטה פגעה ביחסים בין טורקיה לארה"ב, שהפכו מתוחים יותר במהלך הפלישה לעירק, לה התנגדה טורקיה. בעת ממשל בוש, צנחה התמיכה הטורקית בארה"ב לשפל.

עם זאת, ארדואן נשמע אופטימי לגבי הממשל החדש בוושינגטון תחת הנהגת ברק אובמה. "מהלכיו בנוגע למתקן הענישה בגואנטנמו היו חיוביים ביותר והתקבלו באהדה בטורקיה", אמר. כמו כן, הוסיף ראש הממשלה הטורקי כי ניסיונותיו האחרונים של אובמה להתקרב לאירן מתקבלים בברכה. בחודש הבא צפוי אובמה להגיע לביקור בן יומיים בטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully