וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים: "מי שלא מקבל את הרפורמה - עף"

נעמה טלמור

22.3.2009 / 17:50

ארגון המורים עתר לבית הדין לעבודה בטענה שמשרד החינוך "מהלך אימים" על מוריו וכופה עליהם ללמד בתנאי "אופק חדש"

ארגון המורים העל יסודיים עתר היום (ראשון) לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בטענה כי משרד החינוך כופה על מורי הארגון בחטיבות הביניים ללמד בתנאי הרפורמה "אופק חדש". לטענת עוה"ד סיגל פעיל, המייצגת את העותרים, "משרד החינוך מנסה להלך אימים על למעלה מ-10,000 מורי הארגון אשר אינם מחויבים להסכם הקיבוצי בעניין 'אופק חדש', תוך שהוא מודיע למורי הארגון על פיטוריהם או העברתם מבית הספר בו הם מלמדים עשרות שנים, אם יעזו לסרב להצטרף לרפורמה".

ארגון המורים צירף לעתירה מכתבים ותלונות שלדבריו הגיעו אליו ממורים שביקשו עזרה. "מורה ותיק התלונן כי מנהל ביה"ס בו הוא מועסק קיים שיחות פרטניות עם מורים במטרה לחייבם להצטרף לרפורמת 'אופק חדש', והודיע כי אם רובם יסכימו להצטרף לרפורמה, אזי מי שלא יצטרף, יועבר מביה"ס", מספרים בארגון המורים. עוד טוען הארגון, כי משרד החינוך שלח מכתבים בתגובה לפניות של מורים שסירבו להיות מועסקים על פי "אופק חדש", בהם נכתב כי המורים יחויבו לעבוד בתנאי ההעסקה והשכר של ההסכם הקיבוצי עליו חתמה הסתדרות המורים בנוגע ל"אופק חדש".

"ניסינו לשכנע את שרת החינוך יולי תמיר שהיא פועלת בכוחניות ובאופן בלתי חוקי כשהיא מחייבת מורים להיכנס ל'אופק חדש' על ידי איומים בפיטורים או בהעברה יזומה ליישוב אחר", אמר רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים לוואלה! חדשות, "ניסיונותינו לא הועילו ועל כן נאלצנו לפנות לבית הדין לעבודה. יש פה פגיעה בחופש העיסוק וההתארגנות, ובתנאי העבודה שהוסדרו בהסכמים קיבוציים איתנו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי העתירה טרם התקבלה בלשכה המשפטית שבמשרד. עם קבלתה, ילמד המשרד את פרטיה, וישיב לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully