וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום עכשיו: "ברק הפך ליקיר המתנחלים"

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

22.3.2009 / 20:10

ארגוני השמאל זועמים על הודעת הפרקליטות כי שר הביטחון נמנע מלבצע צווי הריסה לבתים שנבנו על קרקע פלסטינית סמוך להתנחלות עפרה

"ברק מצפצף על שלטון החוק. בשנים האחרונות, הוא הפך ליקיר המתנחלים". כך הגיבו היום (ראשון) בתנועת "שלום עכשיו", להודעת פרקליטות המדינה לבג"ץ לפיה שר הביטחון אהוד ברק החליט כבר בדצמבר 2008 להימנע מביצוע צווי הפסקת עבודה לתשעה מבנים שהוקמו ביישוב עפרה, על קרקע פרטית פלסטינית.

הודעת הפרקליטות נמסרה במסגרת עתירה שהגישו תושבי הכפר הפלסטיני עין יברוד בדרישה ששר הביטחון יאכוף את הצווים וידאג לביצוע צווי ההריסה שהוצאו למבנים אלה.

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, תקף את ברק ואמר כי "בתוך ישראל ברק נאבק למען שלטון החוק, אך כאשר מדובר בשטחים, אכיפת חוקי המדינה איננה עומדת על סדר יומו".

עו"ד שלומי זכריה מארגון "יש דין", המייצג את התושבים הפלסטינים יחד עם ארגון "בצלם", מסר בתגובה כי "שר הביטחון מועל בתפקידו, המחייב אותו לשמור ולהגן על רכושם של התושבים הפלסטינים. יש כאן קפיצת מדרגה דרסטית בפוליטיזציה של אכיפת החוק כלפי עבריינים ישראליים בגדה המערבית וזו תופעה שיש לעקור מהשורש". בג"ץ ידון מחר בעתירה.

ואילו ועד מתיישבי בנימין בירך על הדברים, ומסר כי "ההחלטה היא סימן מעודד לכך שמשרד הביטחון יחדל מעתה ואילך להיכנע ללחץ של השמאל הקיצוני האנטי ציוני אשר באופן שיטתי מנסה בשנים האחרונות לפרק ולנפץ את החזון הציוני".

"הבתים בתוך היישוב, לא בשוליו"

מדובר על תשעה מבנים שהוקמו בשטח של כ-12 דונם בתוך היישוב עפרה, הרשום על שמם של תושבים פלסטינים. בעתירה שהוגשה ביוני בשנה שעברה ניתן צו ביניים האוסר על אכלוס של המבנים, שימוש בהם והמשך בנייתם. בהודעה שהגישה היום המדינה לבג"ץ נטען כי צו הביניים מעלה שאלות רבות שכן איננו מתיייחס לדיירי המבנים. כמו כן, לטענת המדינה, לא ניתנה לדיירים הזדמנות להתנגד לצו.

החלטתו של ברק שלא לבצע את צווי ההריסה נומקה בכך שהסוגיות המתעוררות לגבי תשעת המבנים נכונות גם לגבי בתים אחרים ביישוב עפרה. כמו כן, טענה המדינה כי מכיוון שמדובר במבנים שאוכלסו לפני חודשים רבים, והם מצויים בתוך היישוב ולא בשוליו, יש לבחון את הסוגייה.

עוד נכתב בהודעה כי התחלות בנייה בשולי היישוב יטופלו במסגרת הטיפול הכולל בבנייה בלתי חוקית ביהודה ושומרון: "שר הביטחון הורה לאכוף מכאן ואילך כל הפרות של דיני התכנון והבנייה בעפרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully