וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד העורף: "צפוי מבצע נוסף בעזה"

יהושע בריינר

22.3.2009 / 17:44

אלוף הפיקוד מנה גם את לקחי "עופרת יצוקה": התקנת מאות צופרים, קיום ניסוי צופרים חודשי וקבלת התרעות בטלפון סלולרי

"מבצע נוסף ברצועת עזה הוא דבר שאני מקווה שלא יקרה אבל הוא צפוי. לא יהיה מוגזם לומר זאת". כך אמר היום (ראשון) מפקד פיקוד העורף, האלוף יאיר גולן, בכנס בנושא העורף במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. לדבריו, "אנחנו מתכוננים גם לעימותים אחרים, כמו גם לעימות משולב של אירן, לבנון וסוריה ועלינו להיערך לכל אפשרות לחימה לעתיד לבוא".

האלוף הדגיש שגם האיום הלא קונבנציונלי הפך להיות יותר רלבנטי. "לצערי העניין הוזנח מאוד בשנים האחרונות. בשנה האחרונה חווינו שבר תקציבי שמנע את החלטת הממשלה לחזור ולחלק את ערכות המגן, אבל אני מקווה שלאור הרווחה התקציבית השנה, נתחיל לחלק את הערכות, שהן מרכיב חשוב מול האיום", אמר גולן.

במהלך הכנס סקר גולן את לקחי הפיקוד ממבצע עופרת יצוקה. בין היתר הגדיר את רמת איום הטילים שנורו מרצועת עזה לדרום הארץ כ"נמוכה", לעומת רמות איום ממדינות אחרת באזור. לדברי האלוף גולן, פיקוד העורף מתכנן להתקין מאות צופרים ברחבי הארץ בשנה הקרובה, כלקח מרכזי מהמבצע.

"ערב המבצע היינו מוכנים היטב עד לטווח של 30 ק"מ", אמר גולן, "ולמרות שתחילה לא הספקנו להגיע עד באר שבע, תיקנו את עצמנו תוך כדי המבצע, ולמדנו שעידן הצופרים לא תם. אלא שהיום, בשל הבנייה וההתרחבות, אנו נדרשים לעבות באופן משמעותי את פריסת הצופרים ולהגיע למצב של צופר אחד לרדיוס של כ-700 מטרים. בשנה הקרובה ניכנס לתהליך של התקנת צופרים בעיקר במרכז הארץ, ויש כוונה להשקיע בכך עשרות מיליוני שקלים". כמו כן ציין גולן כי ישנה כוונה להרחיב את מערכות ההתרעה, עד לרמה של קבלת התרעות בטלפונים סלולריים ובאתרי אינטרנט.

גולן התייחס לראשונה לחשיפת העדויות של חיילים שלחמו במצבצע. "רמתו המוסרית של צה"ל היא רמה גבוהה מאוד, ובחלק מהפרסומים אודות הפעילות של צה"ל במהלך מבצע עופרת יצוקה יש הגזמה ניכרת. יצא לי לבקר באופן אישי במהלך המבצע בעזה והתרשמתי באופן בלתי אמצעי שהלחימה היתה מוסרית והבחנתית במטרות שלה. גם כוחות חילוץ של חמאס הם כוחות לוחמים ומחבלים לכל עניין. לפני הכניסה לעזה היו הנחיות ברורות לחיילים להבחין בין מעורבים לבלתי מעורבים. כמובן שאם היו חריגות הן תתוחקרנה, אבל צריך לזכור שמי שבחר את שדה הקרב הזה זה לא אנחנו, אלא חמאס".

כמו כן ציין גולן כי בפיקוד העורף מתבצעת כעת עבודת מטה, לקראת ביצוע בדיקת צופרים חודשית בכל הארץ, במטרה לוודא את תקינות המערכות. "עד היום נהגנו לבדוק את הצופרים רק בימי השואה והזיכרון, אבל היום אין לנו ספק שמדובר בניסוי לא מוצלח שאינו נותן תחושה אמיתית לגבי כושרן של המערכות. המטרה היא לבצע בדיקות באורח הדומה לנעשה בצרפת, שם ישנה צפירה בכל רביעי לחודש. אם הצרפתים יכולים לבצע ניסוי כזה, אז גם אנחנו", אמר גולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully