וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניון לב המפרץ - היום שאחרי

קובי מנדל

22.3.2009 / 15:25

מגרשי החנייה מלאים, האבטחה תוגברה, אבל יום לאחר ניסיון הפיגוע בקניון וב המבקרים הם אלה שהולכים לתחנת הרכבת

יום לאחר ניסיון הפיגוע, קניון "סינמול", או בשמו הקודם "לב המפרץ", מנסה לשוב לחיי שגרה. עד לשעות הצהרים, התמלאו מגרשי החניה, הן המקורים והן הפתוחים, כמעט עד אפס מקום. האבטחה המתוגברת הורגשה היטב, הן בבדיקה המקיפה שנערכה לרכב בכניסה לחניון, והן בכניסה לקניון עצמו. כל תיק ניבדק, לכל איש ולכל אישה, בכל גיל ומכל מוצא.

אחמד מטמרה הגיע להסתובב בקניון. "אין לי מלים. יכול היה לקרות פה אסון. אבל אסור לפחד, כי אם נפחד, הם יעשו דברים יותר גרועים". מלי, שעובדת באחת מחנויות הקניון, הגיעה הבוקר לעבודה למרות הכל. "אני לא מפחדת, כי אנחנו מצויים במצב הזה כבר שנים. אם זה לא פה, אז זה שם. אין פה מבקרים, ואם יש אז בכל מקרה הם רק כאלה שהולכים לתחנת הרכבת או לתחנה המרכזית. הם פשוט רצים. אני לא עצמתי עין כל הלילה כי הרכב שלי חנה במרחק של שני כלי רכב מהרכב הממולכד. פשוט כל הכבוד למי שהצליח לעלות על זה בזמן, כי אחרת אנו היינו ממררים בכי היום".

מפקד המחוז הצפוני במשטרה ניצב שמעון קורן מסר לוואלה! חדשות כי החניון הוא של הקניון, וכי החקירה מתנהלת הן על ידי המשטרה והן על ידי השב"כ. לדבריו, מדובר ברכב שנגנב מתושבת ירושלים. החוקרים בודקים בין היתר כיצד הצליח הרכב להגיע עם מטען של עשרות קילוגרמים של חומר נפץ תקני עד לחיפה. לדבריו מדובר בפיגוע, שכן המטען הופעל ורק בשל תקלה הוא לא התפוצץ כולו.

מהנהלת הקניון נימסר כי "ניסיון הפיגוע שהתרחש אתמול בלילה היה בחניון סמוך לקניון ה"סינמול", במגרש חנייה חיצוני. על פי ההנחיות הביטחוניות שקיבלה הנהלת הקניון, לא היה צורך להעמיד בחניון חיצוני זה שרותי אבטחה. לחניוני הקניון, כמו גם לקניון עצמו, יש אבטחה צמודה וקפדנית 24 שעות ביממה. הנהלת הקניון העבירה את תוכנית האבטחה למשטרת ישראל והנ"ל אישרה את התוכנית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully