וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות: נפסיק עבודת רכזי הביטחון

יהושע בריינר

22.3.2009 / 15:18

ראשי רשויות האזוריות מאיימים: אם משהב"ט לא יעביר תקציב, הרכזים יחזירו את נשקם. "לא יכולים להחזיק את מערכת הביטחון על גבנו"

ראשי הרשויות האזוריות מאיימים להפסיק את פעילות רכזי הביטחון ביישובים ברחבי הארץ. זאת לאחר שלדבריהם משרד הביטחון קיצץ באופן משמעותי את תקציב מרכיבי הביטחון במועצות, באופן שיפגע משמעותית בביטחון השוטף, בעיקר ביישובי הספר.

עד השנה הנוכחית מומנה פעילות רכזי הביטחון - בכללה הפעלת גדר היקפית, שער ביטחון, תאורה, רכבי ביטחון ואחזקת מחסני נשק לכיתות כוננות - מתקציב שהעבירו פיקוד העורף ומשרד הביטחון בעלות כוללת של כ-90 מיליון שקל לכלל המועצות. אלא שהשנה התברר לראשי הרשויות, כי התקציב שהועבר לכל המועצות גם יחד מסתכם בכ-15 מיליון שקל בלבד.

לדברי ראש מועצת רמת הנגב ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שמוליק ריפמן, הנפגעות העיקריות מהקיצוץ צפויות להיות מועצות בהן יישובים השוכנים בגבולות המדינה ובסמיכות לקו הירוק וכן ומועצות אזוריות ביהודה ושומרון. בכוונת ראשי הרשויות להחשיך את התאורה ואף להחזיר את כלי הנשק של רכזי הביטחון, אם התקציב הדרוש לא יועבר עד לחג הפסח. במרכז המועצות מציינים, כי תקציב מיוחד עבור מרכיבי ביטחון הועבר למועצות באזור עוטף עזה, בשל המצב הביטחוני במקום. גם בשנה שעברה סבלו המועצות מבעיה דומה, אולם לאחר דין ודברים עם משרד הביטחון, הועבר התקציב הדרוש.

"לא נקבל מצב שבו מפקירים את ביטחון התושבים", אמר ריפמן לוואלה! חדשות, "אלה אמצעים בסיסיים שאמורים למנוע פעילות עוינת. אם לא נתוקצב כמו שצריך, מאות יישובים יהפכו לחשופים, ואני לא מוכן לקחת על עצמי את האחריות הזו. אנחנו לא מסוגלים להחזיק את מערכת הביטחון על הגב שלנו. אם המדינה רוצה להוריד מעל המועצות האזוריות את האחריות על ביטחון תושביה, שתיקח אותו על עצמה".

בתגובה לדברים, נמסר ממשרד הביטחון כי "כיום, עלות אחזקה שוטפת של מכלול מרכיבי הביטחון ביישובים מגיעה לכ-70 מיליון שקלים בשנה". עוד הוסיפו במשרד כי "יש לציין כי תקציב המדינה לשנת 2009 טרם אושר בממשלה ובכנסת, אך האוצר העביר למשימת אחזקת מרכיבי הביטחון כ-16 מיליון שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully