וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוגברה השמירה על פריצל מחשש שיתאבד

עידן דורנר

22.3.2009 / 12:20

באוסטריה חוששים שפריצל, שנשלח למאסר עולם לאחר שכלא ואנס את בתו במשך שנים, ישים קץ לחייו עוד לפני שיועבר למוסד הפסיכיאטרי

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

רשויות בית המעצר בו מוחזק יוזף פריצל, האוסטרי שכלא ואנס את בתו במשך 24 שנים ונשלח למאסר עולם לאחר לאחר שהודה בכל האישומים נגדו, הכוללים אונס, גילוי עריות, רצח ושיעבוד, תגברו את השמירה עליו מחשש שינסה להתאבד.

סגן מנהל הכלא בסנט פולטן, בו מוחזק פריצל עד שיועבר לכליאה במוסד פסיכיאטרי, אמר אתמול (שבת) כי מצבו המנטלי הדרדר מאז שניתן גזר הדין ביום חמישי האחרון. לטענתו, אסירים אחרים המוחזקים במתקן הכליאה הונחו לשים עין על פריצל בן ה-73, וכי הוגברה הבדיקה השגרתית בתאו. "הקמנו מערך פיקוח מוגבר סביב פריצל, אך אני לא יכול להיכנס לפרטים, מכיוון שהוא קורא את העיתונים ואני לא רוצה לחשוף בפניו באילו שיטות אנחנו נוקטים".

שותפו לתא של פריצל הונחה להשגיח עליו מקרוב ולהפעיל את האזעקה אם חל שינוי קיצוני בהתנהגותו. הפסיכיאטר שהוצמד לפריצל לפני המשפט ממשיך להיות איתו בקשר יומי. סגן מנהל בית הסוהר אריך הובר-גונטשופר תיאר את פריצל כ"אסיר מנומס וג'נטלמני", ואמר כי לא מפקחים עליו 24 שעות בווידאו, כיוון שהדבר יפגע בזכויות האסיר שלו. "אם היינו צופים בו מסביב לשעון, לא היינו מכבדים את זכויותיו. לפריצל יש אולי צד אפל, אך בסופו של יום הוא עדיין בן אדם".

פריצל, שאובחן כמי שסובל מהפרעת אישיות חמורה, צפוי להועבר לוויין-מיטרסטייג, כלא לסובלים ממחלות נפש בווינה, במהלך ארבע עד שש השבועות הקרובים. מומחים ייקבעו את סוג הטיפול שיעבור במקום, בהתאם לחוק באוסטריה, המנסה לשקם אסירים ולהחזירם לחברה ולא להעניש אותם.

משם צפוי פריצל לעבור לבית כלא בגראץ, המתמחה בטיפול בעברייני מין. שם הוא יעבור טיפול אינטנסיבי ותהיה לו גישה לחדר כושר וכן לשיעורי בישול, אריגת שטיחים, לימוד שפות זרות ועוד. אם הטיפול שלו יתברר כמוצלח והמומחים יטענו שהוא הבריא, גזר דינו של פריצל עשוי להשתנות והוא יכול להשתחרר לאחר 15 שנים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully