וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: הטכניון משפיל ומנצל את מתרגליו

נעמה טלמור

22.3.2009 / 19:27

ארגון הסגל הזוטר של הטכניון הגיש תביעה נגד המוסד לאחר ש-4 מחבריו נדרשו לעבוד "בהתנדבות". "הטכניון מנסה לחסוך על גב עובדיו"

ארבעה מחברי הסגל האקדמי הזוטר של הטכניון הגישו תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה כנגד המוסד בטענה שדרש מארבעה מחברי הארגון לעבוד כמשגיחי בחינות בהתנדבות "בשל קיצוצי תקציב". ועד הארגון החליט לדחות את הדרישה, וארבעת המתרגלים, למרות איומים ולחצים שהופעלו עליהם, לא הגיעו "להתנדב". בעקבות זאת ניכה הטכניון 6% משכרם בחודש ספטמבר.

בדצמבר האחרון נחתם הסכם עבודה בין ארגוני הסגל הזוטר לבין כלל האוניברסיטאות, למעט הטכניון בו ממשיכים חברי הסגל לעבוד בתנאים נחותים מאלה של חבריהם בשאר האוניברסיטאות. "לא יעלה על הדעת שיחסי העבודה בטכניון יתנהלו בצורה של דרישות חד-צדדיות מקפחות, איומים ועונשים", אמר נדב שרגאי, חבר הסגל הזוטר של המוסד, "לאנשי ההנהלה, שמרוויחים משכורות יפות מאוד לפי דו"ח מבקר המדינה, אין כל עכבה מוסרית לשלוח את ידם אל שכרם של חברי סגל אקדמי זוטר שלא מרוויחים אפילו עשירית מהם. זכויות עובדים? הם עוד לא שמעו על דבר כזה", הוסיף.

התביעה תידון בבית הדין ביום שלישי הקרוב. "עצוב לראות מוסד מכובד כמו המכון הטכנולוגי לישראל, מנסה לחסוך את השקל האחרון על גב עובדיו המנוצלים. הפגיעה כאן כפולה: חברי סגל אקדמי זוטר זוכים ליחס משפיל וכוחני ונשלחים לעבודה חינם-אין-כסף, בעוד פרנסת העובדים הבלתי-מקצועיים אשר משגיחים בבחינות מדי סמסטר נפגעת ללא הצדקה", סיכמה דרורה גאלאוויי, חברת ועד ארגון סגל ההוראה בטכניון.

בכתב ההגנה של הטכניון נכתב כי התובעים הינם עובדי הטכניון במעמד של "מורים נלווים". זהו מעמד של סגל אקדמי שאינו קבוע ואשר אינו שייך לסגל האקדמי הבכיר של הטכניון וכי מורה נלווה מועסק במסגרת מינוי זמני לסמסטר ולא חלים עליו הסכמי השכר הארציים של הסגל האקדמי. עוד נכתב כי בימים אלה מתנהל משא ומתן קיבוצי לחתימת הסכם שיגבש את מכלול תנאי ההעסקה של המורים הנלווים בטכניון.

"חמישה מתרגלים, וביניהם ארבעת התובעים, עשו דין לעצמם, והחליטו באופן חד-צדדי ועצמאי כי הם 'קובעים עובדות בשטח', והודיעו כי לא ישגיחו בבחינות וסירבו להוראת הפקולטה", נכתב. "בשל אי-מילוי מטלה זו, שהיא חלק בלתי נפרד מעבודתם של התובעים, ואשר הייתה ידועה וברורה להם היטב, למן תחילת העסקתם כמתרגלים, ניכה הטכניון משכרם סך של 100 שקלים בשל עלות ממלאי המקום שהוזמנו במקומם של התובעים, וכי הטכניון נקט בצעד מתון ומינימאלי בנסיבות האמורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully