וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבילכם הם ישארו קטנים

רינה וייסגלס הלקין

22.3.2009 / 9:35

גורים שעומדים להיות כלבי נחייה זקוקים למשפחה אומנת למשך שנה. עזרו לכלבים לעזור לעיוורים. וגם - מי רוצה כלב מחונך מבית טוב?

המרכז הישראלי לכלבי נחייה בנס ציונה ניצב בפני הרחבה. כיום ניתן להכשיר שם יותר מ-30 כלבים בשנה, כאשר השאיפה היא להגדיל את הכמות בעשרה אחוזים. אם בשלב זה אתם שמחים בשביל הכלבים והעיוורים אבל גם תוהים מה זה קשור אליכם, שהרי אתם רואים מצוין, הנה ידיעה שתאיר את עינכם ותאפשר לכם לסייע.

מה, רק לשנה?!

"על מנת שכלב יהפוך לכלב נחייה הוא זקוק להדרכה דו שלבית" מסביר איציק בן דוד, אחראי קשרי קהילה במרכז הישראלי לכלבי נחייה, "בשלב ראשון הכלבים שנולדים במרכז, יוצאים למשפחות אומנות לתקופה של כשנה, ובשלב השני הם שבים להכשרה אינטנסיבית שנמשכת כחצי שנה ".

מה הכלב לומד בחיק המשפחה האומנת?

"המון. הכלב מקבל את היסודות לתרבות החיים בתוך בית. הכוונה היא לא איך להביא את הנעליים או להכין קפה, אלא איך להתנהל בתחבורה ציבורית, להיכנס לקניונים, זו חפיפה שמאפשרת לכלב בסופו של דבר להנחות את העיוור בחיי היום יום ובלעדיה הוא לא יכול להפוך לכלב נחייה. מדובר בתפקיד עם המון אחריות, להוביל את העיוור בין אופנועים, בורות, ערמות גזם, ועוד עשרות מכשולים, מבלי להיתקל בשום דבר".

כאמור, לצד הבשורות הטובות על הרחבתו של המרכז והיכולת להכשיר כלבי נחייה נוספים, יש צורך במשפחות אומנות נוספות שיתנדבו לאמץ את הכלב ולהשיב אותו בחזרה כעבור שנה. "המשפחות האומנות מקבלות תמיכה מקצועית, ציוד, טיפול וטרינרי, ואוכל" מסביר בן דוד, "כל מה שנדרש מהמשפחה האומנת היא לרצות להיות משפחה אומנת. אנחנו נדאג לשאר".

עם כל האהבה שלי לכלבים, האהבה שלי לילדי היא אהבה עיוורת, ועם כל הרצון הטוב, הרעיון שאצטרך לנתק אותם מכלב איליו הם ייקשרו במשך שנה נשמע קשה ומורכב. איך בכל זאת זה עובד?

"אם אנחנו מכינים את הילדים מראש ומסבירים להם את מהות וחשיבות הנתינה הם ישמחו על ההזדמנות לעשות מעשה טוב" אומר בן דוד, "איך נחנך את הילדים לנתינה אם לא נראה להם מהי? פרידות הן חלק מהחיים, וילדים הם סתגלנים" הוא מבטיח.

גם למבוגרים זה קשה. ניתן לבקר את הכלבים בתום שנת הבייבסיטינג?

"קודם כל, בחצי השנה הראשונה, כשהכלבים חוזרים להכשרה במרכז, ניתן לבקר אותם בתאום מראש. בנוסף, לאחר שהכלב הוצמד לעיוור, יש אפשרות שהעיוור והמשפחה האומנת יהיו בקשר".

גם כלבים יוצאים לפנסיה

מסתבר, שמשפחות שמאוד נקשרו לכלב, וניחנות בסבלנות, תוכלנה לאמץ אותו מחדש בתום שרותו. כן, לכלבי נחייה יש גיל פרישה, בסביבות גיל 8, ולאחר מכן שוב נדרש למצוא להם משפחה. רק שהפעם, ניתן לאמץ אותם עד הסוף. "העיוור ישתמש בכלב כשמונה שנים בממוצע, פרק הזמן בו הכלב בשיאו. אחר כך היכולות שלו הולכות ופוחתות" מסביר בן דוד. "השמיעה, הראייה, הסיבולת יורדים והוא אינו יכול למלא את תפקידו".

וזהו, הכלב מקבל שעון זהב ופורש?

"אחרי תום השרות יש אפשרות שהוא יישאר עם העיוור כחיית מחמד או שהעיוור ימצא עבורו משפחה, אולי אפילו את אותה משפחה אומנת שגידלה אותו במשך שנה. מאוד חשוב למצוא בית טוב לכלב כזה, כי הוא לא יחיה בחצר, הוא רגיל לחיות בבית. להוציא כלב כזה לגור בגינה זו הפקרות".

אם מכשול הפרידה עומד בפני משפחת אומנות, אי אפשר להתעלם מהעובדה שלאמץ כלב בן 8, זה לא הגיל הכי סקסי לידידות מופלאה. "לכלבי הנחיה שפרשו יש יתרון אדיר" מסנגר בן דוד, "מדובר בכלב ברמה גבוהה, הוא מתורבת, הוא יודע עשיית צרכים, והוא טוב עם ילדים. ולא פחות חשוב, עם הרבה חום ואהבה הוא יכול להגיע אפילו לגיל 16 בשיבה טובה". .

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

משפחות המעוניינות לאמץ כלב נחייה לתקופה של שנה או לאמץ כלבים שסיימו את "שירותם" אצל עיוורים ניתן לפנות לאיציק בן דוד בכתובת: itzik@igdcb.org

* בחוה"מ פסח תתקיים באצטדיון וינטר ברמת-גן, כלביאדה למען הגברת המודעות לנושא כלבי הנחייה. בארוע יהיה ניתן לפגוש את כלבי הנחייה, את בעליהם העיוורים וכן את מאלפי הכלבים, ולצפות בכלבים מפגינים את יכולותיהם המיוחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully