וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מסרבת לשחרר 5 אסירים בלבד"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.3.2009 / 8:35

'אל חיאת': המו"מ לשחרור שליט יתחדש בימים הקרובים. חמאס עדיין מתעקש שישוחררו כל האסירים, אבל מוכן להתפשר בעניין גירושם לחו"ל

שי מכלוף

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

האם קיים סיכוי לחידוש המגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט? מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" העריכו (ראשון) כי המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס צפוי להתחדש בימים הקרובים בקהיר. המקורות אמרו לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי במגעים האחרונים בקהיר סירבה ישראל לשחרר חמישה אסירים מתוך רשימת 450 האסירים הפלסטינים.

עוד מסרו המקורות, כי ישראל דרשה לגרש 120 אסירים תושבי הגדה מתוך הרשימה, 90 מתוכם לחו"ל ו-30 נוספים לרצועת עזה. אולם חמאס דחה את ההצעה והתעקש שישראל תשחרר את כל האסירים המופיעים ברשימה שהגיש לישראל. יחד עם זאת, הסכים לדון באפשרות לגרש מספר אסירים לחו"ל "כדי לשמור על חייהם". המקורות העריכו כי ניתן יהיה לסכם עסקה אם תסכים ארה"ב להקמת ממשלת אחדות לאומית פלסטינית בהשתתפות חמאס.

לפי המקורות, חמשת האסירים שישראל סירבה לשחרר הם מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בגדה איברהים חאמד, בכיר הזרוע הצבאית של חמאס שעמד מאחורי פיגועים רבים עבדאללה ברגותי, בכיר הזרוע הצבאית ברצועה שעומד גם הוא מאחורי פיגועים רבים חסן סלאמה והאסירה אמנה מונא, שפיתתה דרך צ'אט באינטרנט את הנער אופיר רחום ורצחה אותה. לפי מקורות אחרים בקהיר, ישראל הסכימה לשחרר 325 אסירים פלסטינים וסירבה לשחרר 120 בטענה שהם אחראים ישירות לרצח ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully