וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאז המבצע בעזה - זינוק בגזענות בישראל"

ניר יהב

21.3.2009 / 20:36

על פי דו" ח חדש שהגיש ארגון "מוסאוא", בשנה האחרונה נרשמו פי 10 מקרים של תקיפה נגד אזרחים ערבים בישראל ביחס לשנה שעברה

בשנה האחרונה חלה עלייה דרמטית של פי עשר במספר גילויי הגזענות כלפי ערבים בישראל. כך עולה מדו"ח שפרסם היום (שבת) מרכז "מוסאוא" לזכויות האזרחים הערבים בישראל. הדו"ח שפורסם בעכו לרגל היום הבינלאומי למאבק בגזענות מעלה כי בהשוואה עם שנה שעברה נרשמה עלייה של כ-1,000% באירועים של תקיפה אזרחים ערבים על ידי אזרחים יהודים.

בדו"ח הגזענות שפורסם בשנה שעברה תיעד "מוסאוא" כ-166 אירועים על רקע גזעני ואילו השנה נרשמים כ-250 אירועים עד היום. המרכז תיעד אירועים בו הותקפו משפחות ואזרחים חפים מפשע על ידי יהודים, כשהערים שבהן נרשמה העלייה המשמעותית ביותר הן ירושלים ולאחריה עכו. בנוסף חלה עלייה גם בנצרת עילית, טבריה, כרמיאל וצפת.

מחברי הדו"ח טענו כי מבצע "עופרת יצוקה" ומערכת הבחירות לכנסת הגבירו את רמת הגזענות ואילולי הן היתה ככל הנראה ירידה בנתונים. לפי הדו"ח, בירושלים נרשמו 32 אירועי אלימות כלפי ערבים על רקע גזעני ובעכו נרשמו 22. מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח, אמר בתגובה על הנתונים כי "העלייה המשמעותית של אירועים של הסתה והגזענות כלפי החברה הערבית, ובמיוחד בידי אזרחים יהודים, מעידה על כך שח"כים ומנהיגים יהודים גזענים משפעים על דעתם והתנהגותם של צעירים שמקבלים אור ירוק בכדי לפגוע באזרחים חפים מפשע".

לדברי פרח, "ממשלת ישראל וכנסת ישראל נדרשות לפעול לשינוי האווירה הכללית הקשה. תחילה, במתן כבוד לזולת, תוך הכרה בזכויותיו של האדם באשר הוא אדם, כבוד לשונותו התרבותית, הלשונית והלאומית וכיבוד כל אזרח כשווה זכויות". לדבריו, "אלו תנאים הכרחיים להבטחת שינוי תודעתי על ידי חלחול הרעיון של קבלת האחר כשונה אך שווה על ידי הציבור היהודי. כמו כן, נדרשות רשויות השלטון לפעול ליישום החוק בשוויוניות ולפעול ללא לאות כדי לרפא את החברה מנגע הגזענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully