וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי הרשות בירושלים: 30 עוכבו לחקירה

איילה חננאל וניר יהב

21.3.2009 / 18:50

המשטרה מנעה את קיומם של 9 אירועים שהיו אמורים להיערך בבירה במסגרת אירועי ”י-ם כבירת התרבות הערבית". ח"כ טיבי: "הכיבוש מאוים"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

30 בני אדם עוכבו במהלך היום (שבת) לחקירה בירושלים בעקבות אירועי "ירושלים – בירת התרבות הערבית", שהיו אמורים להיערך בבירה. המשטרה פיזרה גם תשעה אירועים בירושלים. בבית ספר בשכונת א-טור נסגר אירוע בו התכוונו כמה מאות תלמים להפריח בלונים. בשכונת ואדי ג'וז ובשכונת שיח ג'ראח נעשו ניסיונות לצאת בתהלוכות. כוח משטרה מנע בעדם, ללא שימוש בכוח, והמתקהלים התפזרו.

במהלך היום נפרסו מאות שוטרים בירושלים בעקבות הנחייתו של השר לביטחון פנים אבי דיכטר שלא לאפשר את קיומם של האירועים בירושלים ובערים אחרות בטענה שלרשות הפלסטינית אסור לקיים אירועים בתוך שטחי ישראל. דיכטר הנחה את המשטרה "לדכא ביד קשה", כל ניסיון של הרשות הפלסטינית לקיים אירועים ברחבי ישראל, "בין במוצהר ובין באופן מוסתר".

גם בצפון מנעה המשטרה לקיים אירועים במסגרת הפסטיבל. מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון קורו אמר כי המשטרה לא תאפשר את קיום האירוע והנחה את כוחות המשטרה להיערך ולמנוע כל קיום של הפרת הצו האוסר על קיום האירועים. בנצרת הגיבו בזעם על ההחלטה של דיכטר ותארו אותה "גזענית". הוועדה העממית להגנה על החירויות הודיעה כי החלטתו של דיכטר הינה "טרור נגד בני העם הפלסטיני ונגד העם בירושלים".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי החלטתו של דיכטר לאסור את האירועים היא "התנהגות כוחנית נגד מפגן תרבותי". לדבריו, "כנראה שהכיבוש מרגיש מאוים מתרבות ונרטיב פלסטיני. במאבק הזה בין השוטר הכובש ובין שירת החופש, השירה והרוח ינצחו בסוף".

מדי שנה מוכרזת אחת מערי הבירה בעולם הערבי כבירת התרבות הערבית. לפני שנה נבחרה דמשק בירת סוריה ונערכו שם אירועי תרבות רבים. פסטיבל זה נחשב לאירוע התרבותי החשוב והגדול בעולם הערבי. על אף האיסור לקיים אירועים בתוך שטחי ישראל, ברשות הפלסטינית צפויים להיערך אירועי תרבות רבים לרגל המאורע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully