וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מעוניין לחדש את המו"מ על שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.3.2009 / 14:15

לדברי סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק, חמאס מעוניין לסיים את הפרשה במהירות האפשרית. שליט נמצא בשבי 1,000 יום

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

חמאס מעוניין לחדש את המשא ומתן על העסקה לשחרור גלעד שליט, כדי להביא להשלמתה במהירות האפשרית – כך אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק, מוסא אבו מרזוק, בראיון לעיתון המצרי "א-שורוק". לדבריו, הדיונים בקהיר הניבו התקדמות משמעותית, אם כי לא כזו המספיקה להשלמת העסקה.

"איני יכול לומר שלא הושגה התקדמות בפרשת שליט בתקופה האחרונה דרך המתווכים המצריים. כן, הושגה התקדמות אמיתית אולם היא לא הספיקה על מנת להשלים את העסקה", אמר אבו מרזוק. לדבריו, ראש הממשלה אהוד אולמרט פרסם בכלי התקשורת שמות של אסירים שהוא איננו מוכן לשחרר, "דבר המעיד על כישלונו וחוסר יכולתו לגבש עסקה".

אבו מרזוק ציין כי מספר האסירים שדרש חמאס לשחרר מבתי הכלא, דהיינו 450, הוא המספר שסוכם עליו לפני שנה וחצי עם מצרים. "על אולמרט היה לשלם את המחיר ולא לברוח באמצעות תעמולה זולה", אמר. "אנו מוכנים להמשיך את המגעים עם המתווכים במצרים כדי לנסות ולגבש את העסקה הזו במהירות המירבית. זאת כדי להוציא את אנשינו מבתי הכלא".

אתמול טענו מקורות מצריים כי עסקת שליט עדיין לא נכשלה באופן סופי. המקורות אמרו לעיתון אל-חיאת כי ההכרעה בעניין החייל החטוף עדיין לא התקבלה, אך היא תתקבל עוד בטרם תסתיים כהונתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. עוד הוסיפו וטענו כי הכרזתו של אולמרט על הפסקת המו"מ היא "מניפולציה שנועדה ללחוץ על חמאס". בכיר הארגון אוסמה חמדאן הוסיף כי צוות המו"מ של חמאס עדיין שוהה בקהיר.

1,000 ימים בשבי

בתוך כך, בני משפחתו של שליט מציינים היום (שבת) אלף ימים לנפילתו בשבי. במשך היום בכוונתם לשהות במאהל המחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים, ולאחר עצרת המונים שקטה שתיערך בו, הם ישובו לביתם במצפה הילה.

בעצרת, שתיערך בשעה 20:00, צפויים ליטול חלק מאות מתושבי מצפה הילה, החברים למאבק, חבריו של גלעד לשירות הצבאי, בני נוער ופעילים רבים. בנוסף, ישתתפו בה הסופר מאיר שלו והזמר שלמה ארצי. נעם שליט, אביו של גלעד, צפוי לשאת דברים במהלכה.

אף כי משפחת שליט תעזוב את המאהל, הוא ימשיך לפעול. עשרות בני נוער הודיעו, כי בכוונתם לאייש אותו בתורוניות. הם אף החליטו להקים מטה צעירים לפני גיוס, בכותרת: "גלעד התגייס למעננו - עכשיו תורנו להתגייס למענו".

"קיווינו שראש הממשלה אהוד אולמרט ינצל את ימיו האחרונים בתפקיד כדי להחזיר את גלעד", אמר השבוע נעם שליט. "התבדינו, לצערנו. במשך כמעט אלף יום יום אפשרנו לראש הממשלה ולממשלת ישראל לעשות הכל על מנת להחזיר את גלעד. הם נכשלו - גלעד עדיין בשבי חמאס. לא נותר לנו אלא להמתין לנס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully