וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 5 שנים: אסד מבקר בירדן

ניר יהב

20.3.2009 / 14:56

במטרה להפיג את המתיחות בין שתי המדינות לקראת פסגת הליגה הערבית, הגיע נשיא סוריה לביקור בירדן ונפגש עם המלך עבדאללה

נשיא סוריה בשאר אסד הגיע היום (שישי) לביקור בירדן לראשונה מזה חמש שנים במטרה להפיג את המתיחות בין שתי המדינות לקראת פסגת הליגה הערבית שצפויה להתקיים בסוף החודש. אסד נפגש עם המלך עבדאללה ומלשכת המלך נמסר עם תום הפגישה כי השניים דנו בהידוק היחסים בין שתי המדינות.

בנוסף לכך דנו שני המנהיגים בשורה של סוגיות הנוגעות למזרח התיכון ובגיבוש עמדה ערבית מאוחדת "אל מול האתגרים המשותפים". עוד דווח כי אסד אמר כי שיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות הן חשובות ומועילות לאינטרס הפלסטיני. ביקורו האחרון של אסד בירדן היה בשנת 2004, אך לעומת זאת המלך עבדאללה ביקר בדמשק ב-2007.

בשנים האחרונות גברה המתיחות בין סוריה לבין המדינות המתונות כגון מצרים, ירדן וסעודיה, על רקע התקרבותו של אסד אל אירן, חיזבאללה וחמאס. בחודשים האחרונים מנסה הנשיא הסורי לחמם את היחסים עם מדינות אלו ועל רקע מאמצים אלו הוא השתתף בשבוע שעבר בפסגה ערבית מרובעת בסעודיה בהשתתפות מלך סעודיה, נשיא מצרים חוסני מובארק ואמיר כווית השייח' סבאח אל-אחמד אל-סבאח.

הפסגה המרובעת נערכת במסגרת המאמצים של סעודיה לגרום לפיוס בין המחנה המתון, שבראשו עומדות סעודיה ומצרים, לבין המחנה הקיצוני, המכונה גם "מחנה ההימנעות", ובראשו עומדות סוריה ואירן. בתום מבצע "עופרת יצוקה" נפגשו מנהיגי סוריה, מצרים, קטאר וסעודיה לפגישה ראשונה שמטרתה הייתה להביא לסיום המשבר בין המחנות. אחת מהמטרות של מצרים, כווית וסעודיה היא לנסות לשכנע את סוריה להתנתק מאירן ולהתקרב לציר המתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully