וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתחת לקו האדום

חגי מירום

22.3.2009 / 15:02

חגי מירום סבור כי הארכה שביקש ראש הממשלה המיועד כדי לקדם את הצטרפות מפלגת עבודה, עלולה להיות בסופו של דבר בעוכריו

אין עקרונות, קוים אדומים או תפיסות ערכיות מאחרי המהלכים האחרונים שביצע בנימין נתניהו בדרך לבניית הקואליציה שלו. הניסיון של נתניהו להביא באמצעות אתנן חמשת התיקים לחמשת הנדבקים לכיסאות השרים ממפלגת העבודה, עלול להתברר כבעייתי ביותר מבחינת יכולתו לבסס קואליציה ולהרוויח מן התרגיל הזה.

ההימור על מפלגת העבודה יאלץ את נתניהו לבקש ארכה בת שבועיים מהנשיא. הוא יקבל אותה אולם מאותו רגע ואילך, כל יום שיעבור יהפוך למלחיץ ודרמטי יותר מקודמו. שני תרחישים צריכים היו להילקח בחשבון ושניהם מייצרים סיכון והלחצה להרכבת ממשלתו של ביבי.

התרחיש הראשון יתרחש אם מפלגת העבודה לא תאשר את הצעת ברק לכניסה לממשלה, או אז, יצטרך נתניהו לחזור כפוי ראש למשא ומתן עם אגודת ישראל המפוצצת עליו מכעס לנוכח השהיית המו"מ איתה עד להכרעה בעבודה וכן למו"מ נוקשה מתיש וסחטני גם עם האיחוד הלאומי וגם עם הבית היהודי שבמצב זה יכנסו לממשלה וגם למו"מ כמעט ביחד.

האתננים המוצעים כיום לברק יחווירו לעומת אלה שיצטרך לשלם למפלגות הדתיות ואלו יגררו את נבלתו של נתניהו לאורך כל השוק הפוליטי עד ליום האחרון לכינון הממשלה.

התרחיש השני, אם מפלגת העבודה הרצוצה תאשר את מהלך הכניסה, כי אז יקבל נתניהו חמישה-שישה תומכי קואליציה מהעבודה. אולם יתכן שיפסיד כמספר הזה מקרב נפגעי מפלגתו בראשות סילבן שלום באופן ש"קבוצת המורדים" מהליכוד בתקופת אריק שרון, תחוויר ליד זו של "קבוצת הנפגעים" שכן אין לנתניהו תיקים להציע ל-12 החכ"ים הממתינים להם בליכוד.

השרביט יכול לעבור ללבני

כך יכול להיווצר מצב הזוי לפיו גם במפלגת העבודה וגם בתוך הליכוד יהיו כ- 6 ח"כים שלא יבטיחו לממשלה גיבוי בהצבעות התקציב, באי אמון או בחקיקה והממשלה שעדיין לא עשתה צעדים ראשונים תקרטע במהרה אל מותה.

זה נראה כרגע בלתי אפשרי או מציאותי, אולם בחלוף שבועיים מיום מתן ארכה יכול שיוצר מצב שהרכבת הממשלה לא תושלם והשרביט יעבור לציפי ליבני. אם יקרה כך, לא תשמוט ליבני הפעם את השרביט כפי שקרה לה בעבר ותמהר להרכיב ממשלה הבנויה על קדימה ליברמן העבודה וש"ס.

וביבי? הוא עלול ללמוד כי "תרגיל בית ספר" מהסוג המסריח של בוגרי סיירת מטכ"ל הוא דבר שלא ייעשה וכי המאמץ לגרום לביאת הממשלה בדרך של צירוף חצי מסיעת העבודה הוא סוג של ביאה שלא כדרך הטבע ועלול להתברר כסיכון בלתי מחושב.

*חגי מירום שימש כח"כ מטעם מפלגת העבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully