וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעכו פועלת מחתרת יהודית נגד ערבים"

ניר יהב וקובי מנדל

20.3.2009 / 11:24

מרכז "מוסאוא" טוען שתקיפת בית תושב העיר בשנית בוצע על רקע גזעני וכי המשטרה מגלה אזלת יד. המשטרה: "האירוע פלילי, צפויים מעצרים"

בקבוק תבערה הושלך הלילה (שישי) לעבר ביתו של תושב עכו, סובחי מורסי. באירוע לא היו נפגעים, אך לבית נגרם נזק קל. מהמשטרה נמסר כי הרקע לאירוע פלילי, אולם מנהל מרכז "מוסאוא" לזכויות האזרחים הערבים בישראל, ג'עפר פרח, מסר כי "מדובר במחתרת יהודית הפועלת בעיר". המשטרה מתכננת לבצע מספר מעצרים של יהודים החשודים בהשלכת הבקבוק.

זהו אינו המקרה הראשון שבו אלמונים מנסים להצית את בית משפחת מורסי בעיר. במהלך העימותים בין תושבים ערבים ליהודים שאירעו בעיר ביום כיפור האחרון הוצת כליל ביתו של מורסי בשכונת מנשייה בעיר והוא נאלץ לעבור להתגורר בדירה של בני משפחתו. לטענת המרכז, לפני שבוע נשרפה כליל מכוניתו של תושב העיר, איברהים קונדוס, המתגורר לא רחוק ממורסי. בנוסף נורה כדור לתוך סלון ביתו.

לדברי ג'עפר פרח, "מהעדויות שמתקבלות במרכז מוסאוא מאז אירועי אוקטובר ועד היום עולה כי בשכונה המזרחית פועלת מחתרת יהודית שחבריה שורפים כלי רכב ובתים של תושבים ערבים. במקרה אחד אף ירו לביתו של אחד התושבים. חלק מחברי המחתרת מסתובבים לאור יום עם כלי נשק ליד בתי התושבים הערבים באופן מאיים. המשטרה, שגילתה נחישות ועצרה תוך 24 שעות שלושה תושבים ערבים שזרקו בקבוק תבערה למשרד ישיבה בשכונת וולפסון, מגלה לעומת זאת אזלת יד בתפיסת החשודים שמטילים אימה על התושבים הערבים בשכונה המזרחית".

מפקד תחנת עכו, סנ"צ אבי אדרי, אמר לוואלה! חדשות כי "האירוע הוא על רקע פלילי. אם לארגון מוסווא יש פרטים על מחתרת כביכול, הרי שהוא מחויב למסור את הפרטים למשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully