וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים: "לא לשלם התוספת לשכר הלימוד"

נעמה טלמור

19.3.2009 / 17:05

אגודות הסטודנטים של האוניברסיטות תל אביב והעברית קוראות לא לשלם את התוספת המתוכננת. "הפיתרון אינו העלאה, אלא פיקוח"

בעקבות הפרסום השבוע בוואלה! חדשות על כך ששכר הלימוד באוניברסיטאות יעלה בכ-300 שקלים עוד השנה, החליטו היום (חמישי) אגודות הסטודנטים בתל אביב ובירושלים לקרוא לסטודנטים שלא לשלם את תוספת שכר הלימוד. "לאחר היערכות שנעשתה בימים האחרונים, בעקבות הכוונה להעלות את שכר הלימוד עוד בשנת הלימודים הנוכחית החלטנו באגודות הסטודנטים הגדולות בישראל לקרוא לציבור הסטודנטים שלא לשלם את התוספת הנדרשת ", נאמר בהודעת הסטודנטים, "החלטה על המשך הצעדים בעניין תתקבל בימים הקרובים".

"מדובר בריטואל החוזר על עצמו, ושוב הסטודנטים משלמים בכיסם את מחיר הפוליטיקות והמחלוקות בין משרד האוצר לות"ת", אמר גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, "אני קורא למשרד האוצר להעביר באופן מיידי את התקציבים לות"ת ולסיים את המשבר הזה עוד בראשיתו, ובטרם יחריף. בימים הקרובים ניוועץ על המשך הצעדים על מנת לבטל את ההחלטה".

"לאחר הבנות והסכמים למול הסטודנטים ותפיסה רחבה שיש להבריא את מערכת ההשכלה הגבוהה, יש להחזיר את 1.5 המיליארד שהובטחו למערכת", אמר יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית שלמה לוי. "הפתרון איננו העלאת שכר הלימוד, אלא פיקוח, שקיפות וניהול תקציבי נכון. מערכת ההשכלה הגבוהה חייבת להתייעל ולהבטיח בראש ובראשונה רמת הוראה ושירות לסטודנט בסטנדרטים גבוהים וראויים. אנו קוראים לסטודנטים לא לשלם את התוספת ונפעל לביטול ההחלטה", הוסיף.

בעקבות חילוקי דעות בין משרד האוצר לוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) על 40 מיליון שקלים, טוענים במועצה להשכלה גבוהה כי הם מתקשים "למצוא" את הכסף המדובר ועל כן עלולה שלא להיות להם ברירה אלא להעלות את שכר הלימוד. באוצר הביעו תדהמה על בקשת המל"ג ואמרו כי "ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הבהיר לראשי מערכת ההשכלה הגבוהה כי סך התוספות התקציביות לשנת הלימודים הנוכחית עומד על 515 מיליון שקל, תוספת זו מיועדת לכל צורכי המערכת. וכי בדיונים מול משרד האוצר הובהר מספר פעמים כי לא יינתנו תוספות מעבר לחצי מיליארד השקלים ועל הות"ת לקבוע את סדר העדיפויות בהתאם. הם אלה שהחליטו להגדיל את מספר הסטודנטים מבלי להתאים את תקציבם לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully