וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר: אנחנו השקעה עדיפה מ GM

סוכנויות הידיעות

19.3.2009 / 14:00

החברה זקוקה ל-5 מיליארד דולר נוספים על מנת להימנע מפשיטת רגל

יצרנית הרכב האמריקאית קרייזלר, שמבקשת סיוע נוסף בסך 5 מיליארד דולר מממשלת ארה"ב, "ערוכה טוב יותר להתמודד עם המיתון ומהווה השקעה בטוחה יותר מג'נרל מוטורס עבור משלם המיסים". כך אמר סמנכ"ל הכספים הראשי של החברה, רון קולקה.

התאריך האחרון שבו אמורה החברה להשלים את ניסיונות הארגון מחדש שלה הוא ה-31 במארס, וכעת היא מנסה לשכנע את הציבור ואת הממשלה שהצלתה חיונית. יצרנית הרכב השלישית בגודלה בארה"ב טוענת כי היא יכולה לחזור לרווחיות ולהחזיר את הלוואות שלה ברמת מכירות נמוכה יותר לעומת מתחרתה מדטרויט, ג'נרל מוטורס. "אם מסתכלים על זה מנקודת מבט עסקית גרידא, יכולת הקיום שלנו גבוהה בהרבה", אמר קולקה אתמול בראיון.

קרייזלר צופה לחזור לרווחיות אם סך המכירות הכולל בארה"ב יגיע בממוצע ל-11.1 מיליון רכבים בשנה במהלך חמש שנים הקרובות. בשנה שעברה נפלו מכירות הרכב ב-18% ל-13.2 מיליון.


קרייזלר וג'נרל מוטורס פועלות להשלים את הארגון-מחדש שנקבע כתנאי לקבלת החילוץ מממשל בוש. אם לא יעמדו בו הן צפויות להגיע לפשיטת רגל. עד כה השלימה קרייזלר את רוב הדרישות בתוכנית, מלבד הפחתת החוב הנקי שלה ב-5 מיליארד דולר. כדי לעשות זאת זקוקה החברה להסכם עם הבנקים לקבל נתח בחברה בתמורה להפחתת ההתחייבויות שלה מ-6.9 מיליארד דולר ל-1.9 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • קרייזלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully