וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנחן נפל לשדה מוקשים בגולן, מצבו קל

קובי מנדל ונעמה טלמור

19.3.2009 / 13:45

למקום הוזעקו צוות טיפול נמרץ ומסוק של חיל האוויר על מנת לסייע בחילוץ. "הוא אינו בסכנת חיים וסובל רק מפגיעות באגן"

צנחן רחיפה בן 36 נפל היום (חמישי) לתוך שדה מוקשים סמוך לקיבוץ מבוא חמה שבאזור רמת הגולן. ככל הנראה הצנחן התרסק בשל רוחות שסחפו אותו אל השדה. כוחות ראשונים של מד"א הגיעו למקום, מבלי שידעו כי מדובר בשדה מוקשים. "מהר מאוד יצאו משם" סיפר לוואלה! חדשות איציק אמזלג, פרמדיק של מד"א שנמצא במקום. "הבחור אינו בסכנת חיים. יש לו חבלות באגן והוא סובל מכאבים. אנו מעריכים כי מצבו קל ומוודאים זאת כל העת עם חבר שנשאר צמוד אליו בתוך שדה המוקשים".

לאחר התלבטויות בשטח, הוחלט לפנות את הצנחן באמצעות כוחות הנדסה רגליים ולא על ידי מסוק. הצנחן פונה במצב קל עד בינוני לבית החולים פוריה בטבריה.

בשבוע שעבר נהרג עלא אגברייה, בן 24 מוואדי ערה, במהלך הנסיונות לחלצו משדה מוקשים באחד הוואדיות הסמוכות לבית שאן. במהלך פיקניק, נכנס אגברייה עם שני חברים לשדה המוקשים ונפצע באורח קשה מפיצוץ מוקש ישן. עקב המוקשים ותנאי השטח, לא היתה לאנשי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום גישה אל הפצוע ומסוק של חיל האוויר הוזעק לחלצו. במהלך ניסיונות החילוץ נפל אגברייה מגובה עשרות מטרים ונחבט בקרקע. הוא פונה לאחר מכן במצב אנוש לבית החולים "רמב"ם" בחיפה ומת מפצעיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully