וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאה המרדימה הורשעה בהריגת ילדה בת 4

עדי שמחוביץ

19.3.2009 / 14:24

ד"ר סווטלנה רוסו-לופו נרדמה במהלך ניתוח עיניים שבסופו מתה -נטע-לי בורוסקי. הרופא המנתח הורשע במעשה של פזיזות ורשלנות

נועם אשל

(צילום: נעם אשל, עריכת וידאו: רן צימט)

ד"ר סווטלנה רוסו-לופו הורשעה היום (חמישי) בהריגתה של נטע-לי בורוסקי בת ה-4, במהלך ניתוח עיניים לפני כשנתיים בבית החולים "אסותא" בתל אביב. לפי האישום, ד"ר סווטלנה רוסו-לופו, הרופאה המרדימה, נרדמה במהלך הניתוח ולא הבחינה במוניטור שהבהב באור אדום והראה על מצוקת הילדה.

הרופא המנתח, ד"ר חיים סטולוביץ', זוכה מגרימת מוות ברשלנות, אך הורשע במעשה של פזיזות ורשלנות. לפי כתב האישום, ד"ר סטולוביץ' לא שם לב למצוקת הילדה, מאחר והמוניטור היה מוחלש, והמשיך בניתוח. רק מספר דקות ארוכות לאחר מכן הבחינה אחת האחיות כי ליבה של נטע-לי הפסיק לפעום.

"ההרשעה לא מקלה על הכאב"

בכתב האישום צוין כי אין זאת הפעם הראשונה שד"ר רוסו-לופו נרדמה במהלך ניתוח. היא הואשמה בהריגה בעוד ד"ר סטולוביץ' הואשם בגרימת מוות ברשלנות על כך שלא הקפיד על עוצמת המוניטור ועל עירנותה של הרופאה המרדימה. גם מנהל מחלקת ההרדמה בביה"ח, ד"ר אדריאן מיכאלקה, זוכה מאשמת גרימת מוות ברשלנות למרות הטענה שידע על כך שרוסו-לופו נוהגת להירדם במהלך הניתוחים ולא עשה דבר בעניין.

בהכרעת הדין כתב השופט צבי גורפינקל כי המנתח התרשל בכך שלא מילא את חובתו להאזין למוניטור ולעקוב אחר סימני החיים של המנוחה. "התעלמות מהמוניטור מהווה סטייה ערכית מהנורמה ולפיכך התרשל במילוי תפקידו". לגבי הרופאה המרדימה אמר השופט, כי היא היתה מודעת לכך שהיא עייפה והתנהגותה מעידה על אדישות וקלות דעת. השופט ציין כי זו לא הפעם הראשונה שהיא נרדמת במהלך ניתוח.

הוריה של נטע-לי, דבי ומרסלו בורוסקי אמרו לאחר ההרשעה, כי "זה יום חשוב. הדברים שהמרדימה עשתה חמורים. מרדים לא נכנס לחדר ניתוח והולך לישון. מגיע לה מה שקיבלה היום". בקשר לרופא המנתח אמרו ההורים: "אנו חושבים שיש לו אחריות. אין דבר כזה שמנתח מתעלם מסימני חיים של מנותח". לדבריהם, "ההרשעה לא מקלה על הכאב. אנחנו לא יכולים להחזיר את נטלי אבל מי שאחראי צריך לשלם את המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully