וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "מעצר הבכירים מסכן את חיי שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.3.2009 / 11:20

בכיר הארגון מושיר אל-מסרי אמר כי מעצר אנשי חמאס עלול להוביל להפסקת המגעים לחילופי שבויים. הניה: "דרישות החוטפים מוצדקות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ענת ברק)

בכיר חמאס וחבר הפרלמנט הפלסטיני, מושיר אל-מסרי, אמר היום (חמישי) כי מעצרם של בכירי הארגון הלילה על ידי חיילי צה"ל והמשך הלחץ הישראלי על חמאס הם מעשים הרפתקניים "המסכנים את חייו של גלעד שליט". לדבריו, ישראל היא זו שהכשילה את המגעים לשחרור שליט והחלטה להעלות את המחיר עבור שליט נמצאת בידי הזרוע הצבאית של חמאס. "חטיפת חיילים ישראלים הוכיחה כי היא הדרך היחידה לרוקן את בתי הכלא הישראלים", אמר והבהיר כי מעצר אנשי חמאס עלול להוביל "להפסקת המגעים לחילופי שבויים".

מוקדם יותר אמר ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, כי הארגון מעוניין לסיים את פרשת שליט, אולם הכדור נמצא כעת במגרש של ישראל. "הדרישות שמעלים הפלגים שמחזיקים בשליט הן צודקות ועל ישראל להיענות להן", הוסיף.

אתמול הודיע חמאס באופן רשמי כי המשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט הופסק, והטיל על ישראל את האחריות המלאה לכישלונו. בכיר הארגון וחבר הפרלמנט מטעמו, סלאח ברדוויל, הכריז במסיבת עיתונאים שקיים ברצועת עזה, כי מאז תחילת המגעים לפני 30 חודשים, ארגונו לא הוסיף ולא הסיר תנאים. הוא טען כי חמאס מסוגל להחזיק בשליט "כמה זמן שיידרש, עד לשחרור כל האסירים ברשימה".

ברדוויל האשים את ישראל בסחבת ובהכשלת המאמצים המצריים לגיבוש עסקה ואמר כי "האיומים של ישראל להדק את המצור על עזה אינם מפחידים אותנו ולא יגרמו לנו לוותר על שם אחד מרשימת השמות שהגשנו". ברדוויל קרא למצרים לחשוף את עמדתה כלפי כישלון המגעים ולהטיל את האשמה על האחראים להכשלתם.

ראש הממשלה הפלסטיני, ד"ר סלאם פיאד, גינה אף הוא את המעצרים. "הצעדים הללו לא מובילים לדבר מלבד להמשך המתיחות", אמר פיאד, וביקש מהקהילה הבינ"ל "להתערב ולהכריח את ישראל לשחרר את האסירים ואת כלל חברי המועצה המחוקקת העצורים בידיה באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully