וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים ערבים: "נמנע הצעדה של תלמידי כהנא"

פנחס וולף ואיילה חננאל

19.3.2009 / 12:35

חברי הסיעות הערביות מתחו ביקורת חריפה על החלטת המשטרה לאפשר לפעילי הימין לצעוד באום אל פחם. "מדובר בחבורת פשיסטים"

חברי כנסת ערבים, מחו היום (חמישי) על ההחלטה לאפשר לפעילי הימין לקיים ביום שלישי הקרוב צעדה בעיר אום אל פחם. מוקדם יותר סוכמו פרטי הצעדה בין הפרקליטות והמחוז הצפוני של המשטרה לבין פעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל.

בחד"ש מתחו ביקורת נוקבת על הסכמת המשטרה לאפשר את קיום המצעד והזהירו מפני התלהטות רוחות. יו"ר הסיעה ח"כ חנא סוויד אמר כי המצעד הוא "מעשה התגרות לשמו". לדבריו, "חבל שבתקופה הזו המשטרה צריכה להקצות משאבים לאלפי שוטרים כדי לאבטח את ביקורם של הפרובוקטורים ההזויים הללו, במיוחד לאור החשש שהביקור עלול להתפתח לכיוונים לא רצויים וליצור עימותים".

ח"כ עפו אגבארייה (חד"ש), תושב העיר, אמר כי הוא "דוחה בשאט נפש את הביקור שכל מטרתו היא לעורר פרובוקציות כדי לעשות דה-לגיטימציה של האוכלוסייה הערבית. אנחנו מברכים כל מי שבא אלינו עם עלה של זית אבל אנחנו לא מסכימים לביקור של מי שרוצה לעשות לנו דה-לגיטימציה". עוד הוסיף אגבארייה כי "כשם שתושבי אום אל-פחם הדפו בזמנו את כהנא כך נוכל לעצור גם את תלמידיו ואת ממשיכי דרכו בשיתוף הכוחות הדמוקרטיים היהודיים. לא ניתן להם להיכנס לאום אל-פחם ואנחנו יודעים איך לעשות זאת".

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) אמרה כי "כנופיית הימין הפשיסטי אינה מעוניינת להביע עמדה פוליטית, אלא רוצה להסית ולעורר מגמות גזעניות. לעומת זאת, ח"כ ישראל חסון (קדימה) אמר כי צריך לקיים את הצעדה. לדבריו, "צעדת הימין באום אל פחם איננה מעשה חכם כלל, אך לצערי זהו מעשה צודק. בסיפור הזה אין אף צד חכם. זוהי תמונת ראי למציאות".

הצעדה שנדחתה בעבר פעמיים, תחל בשעה 09:30 וישתתפו בה 100 צועדים בלבד. הפעילים יצעדו בדרכים צדדיות והם יורשו להניף את דגלי ישראל. המשטרה מצדה הודיעה כי מאות שוטרים יאבטחו את הצעדה. הכוונה לקיים צעדה של פעילי ימין באום אל פחם פורסמה לראשונה בוואלה! חדשות.

"מקווים שהמשטרה לא תתקפל"

בן גביר סיפר הבוקר כי המשטרה הודיעה לו ולמרזל כי "מנוי וגמור איתם לאכוף את החלטת בג"ץ". לדבריו, לצורך כך, כבר ביום שני יוזרמו לעיר אלפי שוטרים. על פי החלטת בג"ץ, פעילי הימין יוכלו לצעוד כאמור בשכונות צדדיות של העיר.

לדברי בן גביר, "אנחנו מקווים שהמשטרה הפעם לא תתקפל בפני איומים ופורעי חוק. אם יהיו איומים כאלה צריך לנהוג בדיוק כפי שהיא נהגה כלפי חרדים במצעד הגאווה. אלו הם כללי הדמוקרטיה".

דובר המחוז הצפוני במשטרה, סגן ניצב יהודה ממן, אמר כי "היום בשעה 17:00 תתקיים הערכת מצב בראשותו של מפקד המחוז ובה יוחלט על רמת ההיערכות, סדר גודל כוחות, צפי התפרעויות וכן הלאה".

בן גביר ומרזל פנו למשטרה בבקשה לקיים צעדת דגלים באום אל פחם לקראת יום העצמאות ה-60 למדינת ישראל. המשטרה השיבה כי אירוע כזה מצריך אישור מהעירייה, שלא אישרה את מכירת הדגלים. בעקבות כך, אמרו אז בן גביר ומרזל כי "אם לא נותנים למכור דגלים, נניף דגלים", משום שלצעדה כזאת אין צורך באישור מהעירייה. המשטרה סירבה לאשר את הצעדה ובתגובה פנו השניים לבג"ץ.

פרסום ראשון: 10:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully