וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עצר בכירי חמאס בגדה המערבית

ניר יהב, אופק עיני ויהושע בריינר

19.3.2009 / 7:42

כוחות צה"ל פשטו הלילה על בתיהם של 20 מבוקשים בגדה. בין העצורים גם סגן ראש ממשלת חמאס לשעבר וחברים במועצה המחוקקת

כוחות צה"ל עצרו הלילה (חמישי) 20 פלסטינים בגדה המערבית, ביניהם גם בכירים בחמאס. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דווח, כי בין המבוקשים שנעצרו גם סגן ראש ממשלת חמאס לשעבר, ד"ר נאסר אלדין א-שאער, ואחד מבכירי חמאס בגדה, עדנאן עספור. כמו כן נעצרו מספר חברי המועצה המחוקקת מטעם חמאס, ביניהם גם איימן דרארמה וחאלד טאפש. נראה כי המהלך נועד על מנת לשמש ככלי לחץ נוסף על ראשי החמאס בעזה, במסגרת המאמצים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

גורמים בחמאס מסרו כי כוחות צה"ל פשטו על מספר בתים של בכירי חמאס בשכם, ברמאללה, בחברון ובבית לחם ועצרה את הבכירים מבתיהם. אשתו של נאסר א-שאער סיפרה כי כוחות צה"ל פרצו לדירתם באזור אלמעאג'ין בשכם בשעה שתיים לפנות בוקר, ושהו בבית עד השעה שלוש ורבע.

נאסר א-דין א-שאער כיהן כסגן ראש הממשלה וכשר החינוך בממשלת הניה הראשונה. בין השאר ניסה להוביל אף יוזמות לפיוס בין חמאס לפתח ולצורך זאת נפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן. על רקע פגישה זו קראו גורמים בחמאס שברצועת עזה להשעות את חברותו בארגון. גם דרארמה נחשב למנהיג יחסית מתון בחמאס והוא אף נטל חלק ביחד עם א-שאער בפגישות עם גורמים אמריקאיים.

חלק מבכירי חמאס העצורים, נעצרו כבר בעבר על ידי ישראל. בנובמבר 2007 עצרה ישראל את השייח' חאלד טאפש, אולם הוא שוחרר לאחר מספר חודשים. טאפש שנבחר לכהן כחבר פרלמנט בעת שהותו בכלא הישראלי, נעצר פעם נוספת, אך שוחרר שוב ממעצר. בין העצורים הלילה גם עדנאן עספור ששוחרר לפני מספר חודשים מהכלא.

בצה"ל מאשרים כי בפעילות הלילה שבוצעה עם השב"כ נעצרו עשרה פעילים בכירים בחמאס. בין העצורים ארבעה חברי המועצה המחוקקת מטעם הארגון. עוד נמסר כי "הפעילים מהווים את ההנהגת חמאס בשטחים ועוסקים בימים אלה בשיקום המערך הארגוני של הארגון".

בתגובה למעצרים מסרו בחמאס כי ישראל מנסה לסחוט את הארגון על מנת שיגלה גמישות במגעים לגיבוש עסקת שליט. חבר הפרלמנט מטעם הארגון סלאח ברדוויל אמר כי צעדים אלו "מהווים ניסיונות גלויים ללחוץ על חמאס שתסכים לעסקה מבלי שישראל תשלם מחיר". לדבריו, ישראל לא תצליח לסחוט את חמאס וכל ניסיונותיה "ייכשלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully