וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמלצה: לצמצם הביקורים אצל אסירי חמאס

פנחס וולף ועדי שמחוביץ

18.3.2009 / 19:15

ועדת שרים בראשות דניאל פרידמן דנה בהגבלת ההטבות לאסירים ביטחוניים. בין ההמלצות שייבחנו: צמצום החשיפה לאמצעי התקשורת ופחות כסף ולימודים

צוות מקצועי, שיכלול נציגים של היועץ המשפטי לממשלה, שירות בתי הסוהר, צה"ל והשב"כ, יבחן את "צמצום הפריבילגיות" מהן נהנים אסירי חמאס והג'יאהד האיסלמי. כך החליטה הערב (רביעי) ועדת שרים לבחינת תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים בראשות שר המשפטים דניאל פרידמן. ההגבלות שייבחנו: הקטנת סכומי הכסף המועברים לאסירים לצרכים אישיים, צמצום החשיפה לאמצעי תקשורת, צמצום ביקורים, צמצום האפשרות ללימודים ומניעת מגע פיזי בין המבקרים לאסירים.

הוועדה, שהתכנסה הערב לראשונה, גם תמליץ לממשלה להגביל העברת סחורות לרצועת עזה, אך לא באופן שיביא למשבר הומניטרי. בתוך שבועיים תסכם הוועדה את דיוניה, ואז תוכל גם להחליט על פעולות ממשיות באופן מיידי.

לקראת כינוס הוועדה, הציג הבוקר הפורום המשפטי למען ארץ ישראל נוסח משלו להצעת חוק ל"השוואת תנאי כליאתם של אסירי חמאס בישראל לאלה שבהם מוחזק שליט". על פי ההצעה, אסירים שיוגדרו על ידי ראש השב"כ כאסירים שעבורם נחטף אזרח או חייל, לא יקבלו שום זכויות מעבר לאלה הבסיסיות שנדרשות לבריאותם: מזון, שתייה, ביגוד ולינה. כל זכות אחרת – כמו לימודים, שירותי קנטינה, השתתפות בפעילות ספורטיבית – תישלל מהם.

ואילו הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל פנה היום לשר המשפטים דניאל פרידמן וליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בעקבות ההחלטה להקים את הוועדה. הוועד מבהיר במכתבו, כי מדובר במדיניות המהווה ענישה קולקטיבית פסולה ובלתי חוקית, ודורש כי יינתנו הנחיות מפורשות, שימנעו שימוש כלשהו בעצירים כקלפי מיקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully