וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הציבור כבר לא סולד מהומואים

קובי מנדל

18.3.2009 / 18:57

לפי סקר שערך המרכז ללימודים אקדמיים, 56% אינם רואים כל בעיה ביחסי בני זוג מאותו מין. וכצפוי, גברים מעדיפים לסביות

החברה הישראלית מגלה פתיחות רבה יותר מבעבר כלפי הומואים ולסביות. כך עולה מסקר חדש שערך מכון "כלים שיווקיים" עבור המרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה. לפי הסקר, שכלל 516 נשאלים, 56% מהנשאלים אינם רואים כל בעיה ביחסים בין בני זוג מאותו מין. 25.58% שוללים יחסים כאלה באופן מוחלט. 6.59% השיבו כי בשל איסור דתי הם מתנגדים ליחסים כאלה. 11.82% אמרו כי יחסים כאלה הם בסדר, כל עוד הם מתקיימים על מרקע הטלוויזיה ולא בביתם.

באשר לקיום יחסי מין בין גברים, אמרו 44.96% ממשתתפי הסקר כי מאחר שישראל היא מדינה דמוקרטית, הם לא היו רוצים הגבלה חוקית בנושא. 37.79% הבהירו שכל אדם יכול לעשות בביתו כראות עיניו, אך הם היו מעוניינים בחוק שיגביל חשיפה ציבורית להומואים, כמו למשל מצעד הגאווה. 17.25% ענו שהם חיים במדינה יהודית עם צביון דתי ולפיכך היו רוצים הגבלה חוקית על יחסים כאלה. 56.4% אמרו כי אם יגלו אחרי שנים של הכרות שחברם/תם הוא הומו או לסבית, אז "חבר נשאר חבר לא משנה מהן נטיותיו". 31.4% ענו שיתרחקו במקרה כזה ולא ירצו קשר.

פרופ' עמירם רביב, דיקאן בית הספר לפסיכולוגיה במרכז ללימודים אקדמיים, וסגנו, ד"ר עמי שקד, הסבירו כי "גברים מוכנים נפשית להכיר בתופעת הלסביות, ואין מכך רתיעה כבעבר אלא לעיתים אף גירוי מיני". לדבריהם, "אף כי החברה מגלה כיום יותר פתיחות למין בהשוואה לעבר, והמודעות הציבורית לעניין גוברת, עדיין לחלק גדול מהציבור יש קושי בקבלת יחסי מין שונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully