וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמנים מכדי לעבוד" ומקבלים כסף מהמדינה

עידן דורנר

18.3.2009 / 20:16

משפחה בריטית בת 4 נפשות שוקלת יחד 527 ק"ג, לא עבדה 11 שנה, אך מקבלת מהמדינה יותר מ-22 אלף ליש"ט מדי חודש, ורוצה עוד

חברי משפחה בריטית בת ארבע נפשות, ששוקלת יחד 527 ק"ג, טוענים כי הם "שמנים מדי מכדי לעבוד" וכי הם זקוקים ליותר מ-22 אלף ליש"ט (כ-125.5 אלף ש"ח), אותם הם מקבלים כיום כהטבות מהמדינה. כך מדווח היום (רביעי) ה"טלגרף" הבריטי.

פיליפ צ'אונר, בן 53, ואשתו בת ה-57 שוקלים 152 ק"ג כל אחד. בתם אמה בת ה-19 שוקלת 107 ק"ג ואחותה הבכורה סמנתה, בת ה-21, שוקלת 114 ק"ג. המשפחה, המתגוררת בבלקבורן, מקבלת כל חודש 22.5 אלף ליש"ט מהמדינה.

חברי המשפחה, שלא עבדו ב-11 השנים האחרונות, טוענים כי מדובר בבעיה תורשתית וכי הכסף שהם מקבלים לא מספיק להם כדי לנהל חיים תקינים. לטענת האב, "מה שאנחנו מקבלים בקושי מכסה את החשבונות ולא מספיק לאוכל. זה לא אשמתנו שאנחנו לא מסוגלים לעבוד, ומגיע לנו יותר".

המשפחה טוענת כי היא מוציאה 50 ליש"ט בשבוע על אוכל וצורכת 3,000 קלוריות ביום. הכמות המומלצת היא 2,000 קלוריות לאישה ו-2,500 לגבר. "אנחנו אוכלים קורנפלקס לארוחת בוקר, כריך עם בייקון בצהריים ופשטידה עם פירה בערב", סיפר האב. "כל האוכל הבריא, כמו פירות וירקות, הוא יקר מדי. אנחנו שמנים בגלל שזה בגנים שלנו. כל המשפחה שלנו סובלת מעודף משקל".

בכל שבוע, מר וגברת צ'אונר, הנשואים כבר 23 שנים, מקבלים 177 ליש"ט כהבטחת הכנסה וכקצבת נכות. האם מקבלת גם תוספת של 330 ליש"ט בחודש, מכיוון שהיא חולת אפילפסיה ואסתמה, שנגרמו כתוצאה ממשקל עודף. האב מקבל תוספת של 71 ליש"ט בחודש, מכיוון שהוא פיתח סוכרת. הוא היה אמור לעבור ניתוח לקיצור קיבה, אך הניתוח בוטל בשל מצב ליבו.

הבת סמנתה מקבלת דמי אבטלה בשווי 84 ליש"ט ואחותה אמה, שלומדת עיצוב שיער, מקבלת מלגה דו שבועית של 58 ליש"ט, המיועדת לסטודנטים בעלי הכנסה נמוכה. לדבריה, "אני סטודנטית ואין לי זמן להתעמל. כולנו רוצים לאבד משקל כדי שיפסיקו ללעוג לנו ברחוב, אבל אנחנו לא יודעים איך".

  • עוד באותו נושא:
  • השמנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully